همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی کشور گفت: باید تلاش کنیم تا ضوابط مصوب شورای عالی اخلاق پزشکی به شکل عملی نیز به اجرا درآید و جنبه ویترینی پیدا نکند.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا دکتر سیدحسن هاشمی در اين جلسه، با گرامیداشت خاطره حضور مرحوم دکتر عباس شفیعی در این شورا گفت: حضور دکتر شفیعی به عنوان یک عنصر اخلاق مدار در عرصه سلامت کشور، برای ما یک غنیمت بود.

وي با اشاره به جایگاه اخلاق حرفه ای در همه حرفه‌ها گفت: اهمیت توجه به بحث اخلاق حرفه ای در این جمع نیازی به بیان ندارد و همه ما می‌دانیم که در همه حوزه‌ها از جمله سلامت نیازمند اخلاق هستیم.

وزیر بهداشت در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: ما همه در این زمینه مانند ظروف مرتبطه به هم متصل هستیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که فقط اگر ما در زمینه اخلاق حرفه ای به شکل مطلوب عمل کنیم و بقیه بی تفاوت باشند همه مشکلات حل می‌شود ولی با این حال ما باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم چون حتی یک گام مثبت نیز در این زمینه مهم است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه اخلاق پزشکی در طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا ضوابط مصوب شورای عالی اخلاق پزشکی به شکل عملی نیز به اجرا درآید و جنبه ویترینی پیدا نکند.

دکتر هاشمی از حضور دکتر نوبخت به عنوان یکی از اعضای شورای عالی اخلاق پزشکی در مجلس به عنوان یک غنیمت یاد کرد و افزود: تا کنون در زمینه قانون گذاری در حوزه اخلاق پزشکی خوب عمل نشده است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به نقش مهم انجمن‌ها و صنایع دارو و تجهیزات پزشکی در زمینه تحقق اهداف اخلاق پزشکی در کشور گفت: انتظار نداریم که تمام مصوبات شورا در این عرصه بلافاصله اجرایی شود ولی باید بکوشیم که با کمک صنعت و انجمن‌ها که بسیاری موارد در این زمینه با ما همراه هستند، در این عرصه گام برداریم.

کد خبر 341705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha