همشهری‌آنلاین: استولتنبرگ،دبیر کل ناتو با اعلام خبر گشایش دفتر همکاری ناتو و تل‌آویو توضیح داد: ما با ماموریت اسرائیل در ناتو به ریاست سفیر اسرائیل در اتحادیه اروپا موافقت کردیم و این گام مهمی است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،ينس استلوتنبرگ، دبیرکل ناتو افزود: اسرائیل سال‌هاست که شریک فعال ناتو بوده و در زمینه امنیت اطلاعات با این سازمان توافقنامه همکاری امضاء کرده است.

 ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو گفت:ما گفت‌وگوهایی سازنده درباره چالش‌های مشترک و نحوه افزایش همکاری بین ناتو و اسرائیل داشتیم. اسرائیل در زمینه امنیت اطلاعات با ناتو توافق‌نامه‌اي دارد که به سال 2001 باز می گردد. ما همچنین در سال 2006 با یک برنامه همکاری منطقه‌ای موافقت کردیم. ما اکنون همکاری خود را یک گام به سمت جلو بردیم.من به‌دنبال گشایش این ماموریت در آینده نزدیک هستم.

دبیر کل ناتو تصريح كرد: ما همچنین درباره نحوه افزایش همکاری‌های دوجانبه صحبت کردیم. افزایش همکاری بین ناتو و اسرائیل و شریک های دیگر در مدیترانه مهم است. خشونت و بی ثباتی که خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا را در سال‌های اخیر فلج کرده است،تهدیدی مشخص برای امنیت همه کشورهای ما (عضو ناتو) است. ما درباره اوضاع امنیتی در منطقه صحبت کردیم. من به ریولین به خاطر حمله‌هاي تروریستی اخیر در تل آویو تسلیت می گویم. تروریسم به بسیاری از شهرهای ما از بروکسل تا آنکارا تا تل آویو رسیده است. مهم است کشورهایی که ارزش های مشترک و دموکراسی و حقوق بشر و حاکمیت قانون دارند علیه تروریسم و نفرت و دفاع از جامعه آزاد ما متحد شوند. ناتو و اسرائیل روابط و شراکت طولانی دارند.

ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی نیز گفت: من می خواهم به خاطر تصمیم مهم يعني اجازه دادن به اسرائیل  براي باز کردن دفتر در مقر ناتو تشکر کنم. این به اسرائیل و ناتو کمک و همکاری ما را تقویت خواهد کرد.

او افزود: ما امروز شاهد هستیم در خاورمیانه (غرب آسیا) امواج نفرت قوی‌تر از هر زمان دیگر است. ما می‌دانیم حوادث یک منطقه برسراسر جهان تاثیر می گذارد. امروز تمام جهان آزاد با تهدید افراطی‌گری ،نفرت ،تروریسم و خشونت روبه‌روست. این بی‌ثباتی تهدیدی برای همه ما حتی ناتوست. من از شما دعوت می‌کنم به اسرائیل سفر کنید.

کد خبر 337918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha