همشهری آنلاین: شهرک نشینان صهیونیستی با حمایت نظامیان این رژیم از ساعت های اولیه صبح روز سه شنبه با یورش به صحن مسجدالاقصی به ضرب و جرح معتکفان در این مسجد پرداختند.

ضرب و جرح فلسطینیان به دست صهیونیست ها در مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمابه نقل از شبکه تلویزیونی القدس، فلسطینیان و صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی واقع در شهر اشغالی قدس درگیر شده‌اند. درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی جلوی تلاش شهرک نشینان صهیونیست را برای یورش به صحن های مسجدالاقصی گرفتند. شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نیروهای پلیس اشغالگر به مسجدالاقصی یورش برده بودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از ساعت‌های اولیه صبح امروز با یورش به مسجد الاقصی به ضرب و جرح معتکفان در این مسجد پرداختند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، پس از حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی هرج و مرج و نا امنی در این مسجد رو به افزایش است. نظامیان رژیم اشغالگر چند روزی است که تجاوزهای خود به مسجد الاقصی را افزایش داده اند و به شهرک نشینان اجازه می دهند وارد این مسجد شوند.

خبرنگار شبکه الجزیره عربی در گزارش زنده از شهر قدس گفت: عملیات یورش نظامیان رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی، دقیقا ساعت شش بامداد امروز آغاز شد و یگانی از نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه یورش بردند.

معمولا شهرک نشینان از این در مسجد الاقصی موسوم به باب المغاربه به مسجد تعرض می کنند. نا امنی در این مناطق افزایش یافته است. صدها نفر از معتکفان فلسطینی در داخل مسجد حضور دارند. دهها نفر نیز در اطراف مسجد ایستاده اند.

معتکفان داخل مسجد قبل از اینکه نظامیان رژیم اسرائیل به آنها حمله کنند در اقدامی پیش دستانه به سمت این نظامیان سنگ پرتاب کردند، از اینرو این نظامیان فورا وارد مسجدالاقصی شدند و گلوله های پلاستیکی به سمت معتکفان شلیک و از بمب های صوتی استفاده کردند. تعدادی از معتکفان نیز بر چهره نقاب زده و آماده اند تا با نظامیان اشغالگر مبارزه کنند.

این سومین حمله صهیونیست ها از روز یکشنبه تاکنون است. نظامیان اسرائیلی سحرگاه روز یکشنبه نیز به مسجد الاقصی حمله کردند.

ظاهرا برخی مؤسسات امنیتی شهرک نشینان را به تجاوز به مسجد الاقصی دعوت کرده بودند و نظامیان اسرائیلی چاره ای جز اجازه دادن به آنها ندارند زیرا شخصیت های سیاسی با نفوذ در کابینه اسرائیل به ویژه حزب راستگرا در این زمینه نقش دارند. البته وقتی که اهالی بیت المقدس در مقابل چنین تجاوزهایی از خود مقاومت نشان دادند کمی از این فشارها کاسته شده است.

این تجاوزهای دیروز و امروز در راستای چنین اقدامات سیاسی است که برای آزمایش حجم واکنش های فلسطینی است.

از اینرو نا امنی در مسجد الاقصی موج می زند. نظامیان اسرائیلی به مسجد یورش می برند تا امنیت شهرک نشینان را که تقریبا ساعت هفت و نیم صبح به وقت محلی به مسجد هجوم می آورند تامین کند. هم اکنون نظامیان در مسجد حضور دارند و معتکفان خود را برای رویارویی با آنها و شهرک نشینان آماده می کنند.

در پی خشونت و درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و نمازگزاران، مقامات این رژیم امروز از بسته شدن صحن مسجد الاقصی به روی بازدیدکنندگان غیرمسلمان خبر دادند.
خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس به نقل از سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد؛ این تصمیم تا پایان ماه رمضان اجرا خواهد شد.

کد خبر 338471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha