همشهری آنلاین: دستگاه قضایی فرانسه درخواست تجدیدنظر بیوه عرفات درخصوص پرونده مرگ همسرش را رد و این پرونده را مختومه اعلام کرد.

دادگاه فرانسه تجدیدنظر در پرونده عرفات را رد کرد

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، یک منبع در دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرد که دادگاه پاریس درخواست سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده "ترور" همسرش را رد کرده است.

پیشتر دادگاه پاریس اعلام کرده بود حکم نهایی خود درباره این درخواست را 24 ژوئن اعلام می‌کند.

وکلای مدافع سهی عرفات اعلام کردند دلیل ارائه درخواست تجدیدنظر این است که معتقدند دستگاه قضایی فرانسه پرونده عرفات را بدون رسیدگی دقیق و خیلی سریع مختومه اعلام کرده و به علت مرگ عرفات و به طور مشخص احتمال مسمومیت وی با ماده پلونیوم توجه و رسیدگی کامل نکرده است.

سال گذشته میلادی دستگاه قضایی فرانسه تحقیقات در این پرونده را مختومه اعلام کرد و محققان این پرونده تصریح کردند که هیچ مدرکی دال بر ترور عرفات با ماده سمی پلونیوم وجود ندارد و در این پرونده هیچ اتهامی متوجه هیچ طرفی نیست.

یاسر عرفات در 11 نوامبر سال 2004 در پی وخامت ناگهانی اوضاع جسمانی به دلایلی نامعلوم در بیمارستانی در پاریس درگذشت. هنوز دلیل قطعی فوت وی مشخص نشده است و طرف‌های فلسطینی اسرائیل را به "ترور" عرفات متهم کرده‌اند.

کد خبر 338178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha