سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سه‌شنبه ۱۶ آذر نشست‌شان درباره چالش‌های امنیتی پیش‌روی این سازمان را آغاز خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد: وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو گردهم خواهند آمد تا درباره چالش های امنیتی پیش روی این سازمان و چگونگی برخورد با این چالش ها گفت‌وگو کنند.

استولتنبرگ افزود: « محور گفت‌وگوهای این نشست بر تقویت همکاری ناتو و اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود که برای مقابله با روند رو به وخامت اوضاع امنیتی کلیدی و مهم محسوب می‌شود. به شیوه ای که به نفع همه کشورهای عضو باشد قدم برداشته ایم و انتظار می‌رود این هفته گامی مهم و رو به جلو برداریم. »

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استولتنبرگ خاطر نشان کرد در نشست روز چهارشنبه درباره پیشرفت هایی که در زمینه حمایت از ائتلاف ضد داعش داشته‌ایم و نیز آموزش نیروهای عراقی و عملیات جدید ناتو در دریای مدیترانه گفت‌وگو خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک از مسکو، وزیران امور خارجه ناتو همچنین روز چهارشنبه با همتای افغان خود دیدار و بر تعهد خود در حمایت از تلاش های مقام‌هاي افغان برای برقراری ثبات و بازنگری اصلاحات در این کشور تاکید خواهند کرد.

استولتنبرگ اعلام کرد: کمیسیون ناتو و اوکراین نیز نشست برگزار خواهد کرد و اواضاع امنیتی در شرق اوکراین همچنان موضوعی بسیار مهم محسوب می شود.

کد خبر 354642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha