همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی ایران را مردود و تکرار ادعاهای بی اساس گذشته خواند.

وزارت خارجه

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: همانگونه که بارها اعلام شده است توانایی‌های موشکی کشورمان صرفا در چارچوب برنامه‌های مشروع دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به هیچ وجه برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد : برنامه موشکی ایران نه تنها هیچ گونه ارتباطی با برجام و مذاکرات هسته‌ای ندارد، بلکه همانگونه که بارها تاکید شده است ناقض قطعنامه ٢٢٣١ نیز محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایرنا در حالی که برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران بر اساس دکترین دفاعی طراحی شده است، در روزهای اخیر شاهد موضع گیری متناقضی از سوی برخی مقامات غربی در این خصوص هستیم. از سویی در حالی که مقامات غربی به مغایر نبودن برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران با برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اذعان دارند اما در نشست‌ها و برنامه‌ها از این برنامه اظهار نگرانی می‌کنند.

در بند 68 بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو که در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد، از توسعه موشک‌های بالستیک و همچنین ادامه آزمایش‌های آن اظهار نگرانی شده و آن را مغایر قطعنامه 2231 شورای امنیت دانسته‌اند.

کد خبر 339623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha