یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

کمیسیون پزشکی قانونی پس از بررسی‌های نهایی، جنون قاتل سپهرکوچولو و همچنین عامل جنایت در شهرک غرب را تأیید کرد.

به اين ترتيب متهمان به جاي زندان با دستور قاضي به مراكز نگهداري از بيماران رواني معرفي مي‌شوند تا در آنجا درمان شوند.
پرونده قتل هولناك سپهركوچولو 10شهريور سال گذشته به جريان افتاد. سپهر، پسربچه 10ساله تهراني براي خريد نان از خانه بيرون رفته بود كه قرباني جنايتي هولناك شد. مردي به نام اشكان درحالي‌كه چاقويي در دست داشت داخل كوچه به او حمله كرد و به طرز هولناكي سپهر را به قتل رساند.

اشكان يك روز پس از جنايت دستگير شد و ادعا كرد كه معتاد به شيشه است و بيماري رواني دارد. قاتل 35‌ساله ‌گفت كه روز حادثه، با ديدن سپهر، پيرمردي در روياهايش صدايش زده و گفته كه اين پسربچه شبيه بچگي‌هايت است كه تو بايد بچگي‌هايت را با چاقو بزني. او هم دستور پيرمرد را اجرا كرده و سپهر را به قتل رسانده است.

پس از اقرار اشكان، قاضي سيدسجاد منافي‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران، متهم را به پزشكي قانوني معرفي كرد تا سلامت رواني وي مورد بررسي قرار بگيرد. پزشكي قانوني در مرحله اول اعلام كرد كه متهم اختلال حاد رواني ندارد اما در كميسيون پزشكي و با انجام تازه‌ترين آزمايش‌ها مشخص شد كه متهم هنگام جنايت جنون داشته و داراي حالت خطرناك بوده است. با اعلام اين نظريه قاضي جنايي قرار موقوفي تعقيب در پرونده را صادر كرد و متهم براي درمان به يكي از بيمارستان‌هاي رواني معرفي شد.

در پرونده دوم نيز جوان 35ساله‌اي كه سابقه بستري‌شدن در بيمارستان رواني را داشت، متهم به قتل خواهر 33ساله، مادر 58ساله و پدر 66ساله‌اش با ضربات چاقو است. اين جنايت 21مرداد سال گذشته رخ داد. حامد كه عامل اين جنايت بود، پس از دستگيري عنوان كرد به اين دليل دست به جنايت زده كه پدر و مادرش به خواستگاري دختر مورد علاقه‌اش نرفته بودند.

وي گفت: سال86 عاشق دختري شدم اما درست همان موقع برادرم در يك درگيري به قتل رسيد و خانواده‌ام كه عزادار بودند حاضر نشدند به خواستگاري بروند تا اينكه چند وقت پيش دوباره به ياد دختر مورد علاقه‌ام افتادم اما خانواده‌ام مانع ازدواج ما بودند. براي همين چاقويي از آشپزخانه برداشتم و با آن شيشه تلويزيون را شكستم. همان موقع پدرم جلو آمد و گفت بايد اين پسر را به امين‌آباد ببريم. مي‌خواست كتكم بزند كه با چاقو او را زدم. بعد از آن هم با چاقو ضربه‌اي به خواهر و مادرم زدم و پس از آن منتظر نشستم تا پليس بيايد و دستگيرم كند.

پرونده اين جوان كه روز حادثه قرص‌هايش را مصرف نكرده بود، براي بررسي سلامت رواني وي به پزشكي قانوني فرستاده شد كه پس از انجام آزمايش‌هاي مختلف نتيجه را اعلام كردند. براساس نتيجه اعلام شده، عامل قتل عام خانوادگي در شهرك غرب داراي اختلالات رواني و رفتاري بوده و جنون دارد. همين كافي بود تا قاضي سعيد احمدبيگي قرار موقوفي تعقيب در پرونده را صادر كند.

کد خبر 337597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha