«اعدام» مجازاتی است که قضات دادگاه کیفری یک استان تهران برای عاملان آزار و اذیت توریست فرانسوی درنظر گرفتند.

داگاه

محكومان 2جوان افغان هستند كه 10‌ماه قبل اين توريست زن را در فرحزاد مورد آزار و اذيت قرار دادند و وي را تا يك قدمي مرگ پيش بردند. اما اين پرونده از كجا شروع شد ؟روز 28شهريور سال گذشته دختري فرانسوي كه به‌عنوان گردشگر وارد ايران شده بود تصميم گرفت به كوه‌هاي اطراف تهران برود. او فرحزاد را انتخاب كرد و عصر آن روز راهي آنجا شد. او هيچ همراهي نداشت و با استفاده از كتابچه راهنما و نقشه مي‌خواست به كوه‌هاي اطراف فرحزاد برود.

دختر جوان كمي از مسير را طي كرده بود كه هوا به‌تدريج تاريك شد. دختر فرانسوي نه مسير را مي‌شناخت و نه مي‌دانست بايد چه كار كند اما كمي آن طرف‌تر چشمش به يك باغ گردو افتاد كه چراغي در آنجا روشن بود. وقتي جلو رفت 4كارگر افغان كه نگهبان باغ بودند به استقبالش آمدند. كارگران وقتي فهميدند كه دختر فرانسوي مي‌خواهد به تنهايي به كوه برود سعي كردند او را از اين كار منصرف كنند اما دختر جوان نمي‌خواست راهي را كه آمده برگردد. حتي يكي از كارگران كتابي را كه روي آن عكس گرگ داشت به دختر جوان نشان داد تا به او بفهماند كه اين حوالي گرگ دارد و خطرناك است.

با وجود اين دختر جوان مي‌خواست بعد از كمي استراحت به مسيرش ادامه دهد اما كارگران باغ پيشنهاد كردند كه شب را در آنجا بماند و صبح با روشن شدن هوا به مسيرش ادامه دهد. دختر جوان هم قبول كرد و مشغول استراحت شد اما هنوز دقايقي نگذشته بود كه فكر پليدي به ذهن 3نفر از كارگران باغ خطور كرد. با اينكه كارگر چهارم مخالف اين نقشه بود اما آنها دختر فرانسوي را مورد آزار و اذيت قرار دادند.

ساعتي از اين حادثه مي‌گذشت كه دختر جوان خودش را به كلانتري رساند و از كارگران باغ به‌عنوان عاملان آزار و اذيتش شكايت كرد. از همان موقع تحقيقات ويژه‌اي در اين‌باره آغاز شد. متهمان كه احتمال مي‌دادند دختر جوان از آنها شكايت كند فراري شدند. مهم‌ترين جايي كه آنها مي‌توانستند فرار كنند افغانستان بود. به همين دليل مأموران در مرز به كمين آنها نشستند تا اينكه چند روز بعد توانستند 2متهم را همراه با جوان ديگري كه آنها را فراري داده بود دستگير كنند اما سومين متهم متواري شد.

  • در دادگاه

در چنين شرايطي متهمان چند روز قبل در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده به‌صورت غيرعلني محاكمه شدند. با اينكه شواهد به‌دست آمده ازجمله اظهارات شاكي و گزارش پزشكي قانوني از مجرم بودن دستگيرشدگان حكايت داشت اما متهمان جرم‌شان را انكار كردند و گفتند دوست‌شان كه فراري است توريست فرانسوي را مورد آزار و اذيت قرار داده است و آنها فقط در آنجا حضور داشتند. با اين حال قضات دادگاه با اخذ آخرين دفاع از متهمان براي تصميم‌گيري در اين‌باره وارد شور شدند و سرانجام روز گذشته رأي خود را صادر كردند.

قاضي اصغرزاده درباره اين حكم به همشهري گفت:«براساس شواهد و مدارك موجود 2جوان افغان به نام‌هاي غلام و حكيم مجرم شناخته و به اتهام تجاوز به عنف به اخراج از كشور و اعدام محكوم شدند. همچنين فردي كه آنها را فراري داده بود به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد كه درصورت تأييد رأي صادره در ديوان عالي كشور حكم اعدام محكومان اجرا خواهد شد.»

کد خبر 338630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha