دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

مرد جوانی که به اتهام قتل غیرعمد به دیه محکوم شده بود پس از گذشت ۱۷ سال، با پرداخت نصف دیه از زندان آزاد خواهد شد.

5مهرماه سال 78مرد 63ساله‌اي كه از ناحيه پيشاني مصدوم شده بود به يكي از دفاتر بسيج در پايتخت رفت و اظهار كرد كه در يكي از پاساژها حوالي امامزاده حسن با شخصي درگير شده است. پس از چند دقيقه او درحالي‌كه حال مساعدي نداشت ناگهان در يكي از اتاق‌هاي بسيج نقش بر زمين شد و جان باخت.

در چنين شرايطي موضوع به مأموران كلانتري 149امامزاده حسن و قاضي ويژه قتل گزارش شد و كارآگاهان تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه قرباني با شخصي به نام سعيد در پاساژ درگير شده كه او يك روز پس از جنايت دستگير شد.

وي گفت:ساعت 7غروب روزحادثه به پاساژ رفتم. مي‌خواستم به قهوه خانه بروم و چاي بنوشم كه دختر بچه 4ساله‌اي را ديدم. او مي‌خواست سوار اسباب‌بازي شود. از دخترك پرسيدم كه مي‌خواهد سوار وسيله بازي شود كه او سرش را به علامت تأييد تكان داد. مي‌خواستم به قهوه خانه بروم و از صاحب آنجا سكه 25توماني بگيرم تا درون قلك وسيله بازي بيندازم كه ناگهان قرباني به سمتم آمد.

او با لحن تندي به من گفت كه «به بچه چه گفتي، از ريشت خجالت بكش». من تعجب كردم و گفتم مگر من چه گفتم ؟ كه در آن لحظه قرباني يقه‌ام را گرفت و مرا به ديوار چسباند. چون چاق بود و تمام هيكل خود را روي گردن من انداخته بود تصميم گرفتم از خود دفاع كنم. از طرفي قدم از او بلندتر بودو براي دفاع از خودم با سر به‌صورتش زدم كه صورت او خون آلود شد. همان لحظه مغازه داران پاساژ و مردم ما را از يكديگر جدا كردند و او رفت تا اينكه در اوج ناباوري شنيدم فوت شده است.

پس از اقرار اين جوان قاضي دستور بازداشت وي را صادر كرد و جسد قرباني به پزشكي قانوني فرستاده شد تا علت مرگ وي مشخص شود. پس ازگذشت مدتي پزشكي قانوني اعلام كرد كه قرباني بيماري پيشرفته قلبي داشته و علت فوت وي استرس و هيجان ناشي از درگيري بوده است. از سوي ديگر متهم در شعبه 1601دادگاه جنايي محاكمه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت 10درصد ديه كامل ظرف مدت 2سال محكوم شد.

اين حكم با اعتراض اولياي دم نقض شد و دوباره پرونده تحت رسيدگي قرار گرفت. در نهايت متهم بارديگر محاكمه و به پرداخت ديه كامل محكوم شد و حكم به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد. اين مرد محكوم اما توانايي پرداخت ديه كامل را نداشت تا اينكه چند روز پيش پس از گذشت 17سال از حادثه، اولياي دم حاضر به دريافت بخشي از ديه شدند. در اين مدت ستاد ديه توانست 80ميليون تومان فراهم كند كه اولياي دم با دريافت اين مبلغ رضايت خود را اعلام كردند. با پرداخت ديه و رضايت اولياي دم، متهم به‌زودي از زندان آزاد خواهد شد.

کد خبر 336183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha