دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با ورود توده گرد و غبار به آسمان این استان، از بامداد امروز کیفیت هوای برخی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

به گزارش ايرنا، علی طاهر سارایی روز دوشنبه گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش غبار مناطق مختلف این استان، هم اکنون وضعیت هوای شهرستان‌های مهران با 270، ایلام با 240 و ایوان با 230 میکروگرم ذرات معلق در هر متر مکعب در وضعیت هشدار است.

میزان مجاز ذرات معلق در هر متر مکعب 150 میکروگرم است.

وی با بیان این که این روند کاهشی است، افزود: هر چند در شهرستان دهلران شاهد نوسان میزان ریزگردها هستیم اما وضعیت هوای این شهرستان و دیگر نقاط استان در مقطع فعلی عادی است.

استان ایلام دارای هفت ایستگاه سنجش غبار است.

از ابتدای سال جاری تاکنون 12 روز از هوای استان ایلام به خاطر ریزگردها آلوده ناسالم و در وضعیت هشدار قرار داشته است.

  • ورود توده جدید ریزگردها به ایلام در طول هفته آتی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز از ناپایداری توده هوای غبارآلود در آسمان استان خبر داد و گفت: این پدیده از نوع متوسط تا رقیق است و تا عصر امروز به‌تدریج رو به تضعیف می‌گذارد.

مجتبی میهن پرست یادآور شد: با توجه به ناپایداری‌های مشهود در تراز میانی جو کشورهای عراق و سوریه انتظار ورود توده دیگری از ریزگردها به آسمان استان ایلام در روزهای باقی مانده از هفته جاری دور از انتظار نیست.

وی همچنین در خصوص تغییرات دمایی هوای استان نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود از امروز به صورت نسبی شاهد افزایش دمای هوای مناطق مختلف استان نسبت به چند روز گذشته باشیم.

کد خبر 336895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha