همشهری آنلاین: معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری استان مرکزی گفت: تمامی ادارات و نهادهای دولتی اراک و شازند به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل ادارات آب، برق و گاز و مراکز درمانی فردا چهارشنبه به علت تداوم آلودگی هوا تعطیل است.

آلودگی هوا ادارات اراک و شازند را تعطیل کرد

به گزارش ايرنا، عزیز فیلی شامگاه سه‌شنبه گفت: تصمیم تعطیلی ادارات در نشست کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا اتخاذ شده است.

وی اظهارکرد: امتحانات دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود و مراکز درمانی و بهداشتی و پلیس نیز از آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم برخوردار خواهند بود.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم این کارگروه فعالیت عمرانی راه‌سازی در محدوده شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه و زرندیه فردا متوقف می‌شود.

وی گفت: تمامی واحدهای فلزی و غیر فلزی و کارگاه‌های آسفالت و شن و ماسه این مناطق نیز فردا چهارشنبه باید از فعالیت خودداری کنند.

وی اظهار کرد: مسابقات و برنامه‌های ورزشی در فضای باز نیز تا پایان هفته در این مناطق ممنوع است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: آلودگی هوا ناشی از ریزگردها، در روز جاری برای پنجمین روز متوالی در برخی نقاط استان مرکزی ادامه داشت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از پایگاه‌های سنجش استان، غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اراک در ساعاتی از روز به هشت برابر حد مجاز رسید.

وی پدیده ریزگردها را علت آلودگی هوای مناطق مختلف استان دانست و اظهار کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کم‌تر از دو نیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی اضافه کرد: پدیده ریزگردها برخی دیگر از نقاط استان مرکزی شامل دلیجان، زرندیه و شازند را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: وضعیت کیفیت هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم است و مردم باید از تردد در نقاط شهری آلوده به جز در مواقع اضطرار خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان مرکزی نیز اعلام کرد که به دلیل وزش باد احتمال ورود ریزگردها از بیابان‌های مرکزی کشور به این استان وجود دارد.

ریزگرد و گرد و غبار از جمعه 28 خردا دماه امسال تاکنون استان‌های مختلف کشور از جمله مرکزی را فرا گرفته و همچنان نیز ادامه دارد.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 19 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز 37 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

کد خبر 337880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha