سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمود شالچی طوسی،مدیر فرهنگی که در سابقه کاری‌اش سمت‌هایی چون ریاست سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد و مدیرکلی ارشاد تهران وجود داشت دار فانی را وداع گفت.

شالچی طوسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پارس نیوز، محمد رجبی دوانی رئیس سابق کتابخانه مجلس شورای اسلامی و از دوستان نزدیک زنده‌یاد محمود شالچی طوسی با تائید خبر درگذشت این مدیر فقید عرصه فرهنگ گفت: آقای شالچی طوسی صبح امروز شنبه ۱۵ خرداد بعد از نماز صبح در منزلش دار فانی را وداع گفته است.
به گفته وی و بر اساس روایت افراد نزدیک به زنده‌یاد طوسی در آن لحظه، وی که البته به بیماری فشار خون و قند هم مبتلا بوده است، پس از ادای فریضه نماز صبح، در کناری دراز می‌کشد تا کمی استراحت کند که ناگهان دردی او را در برمی‌گیرد که به احتمال بسیار زیاد ایست قلبی بوده و متاسفانه دقایقی بعد جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

یادآوری می‌شود زنده‌یاد شالچی طوسی در دوره مسئولیت محمد رجبی دوانی در سمت ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به عنوان قائم مقام وی فعالیت می‌کرد.

محمود شالچی طوسی از مدیران باتجربه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که سابقه سال‌ها فعالیت در سمت‌های مختلف فرهنگی از جمله مشاور وزیر و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، مدیرکل چاپ و انتشارات وزارت ارشاد، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و معاون مالی اداری وزیر ارشاد و همچنین مسئولیت‌هایی چون معاون مالی اداری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر مرکز اسناد فرهنگی آسیا و اقیانوسیه را در کارنامه فعالیت‌های خود داشت.

همشهری‌آنلاین درگذشت این فعال فرهنگی را به جامعه فرهنگ و هنر و قلم و نیز بستگان و دوستان ایشان تسلیت می‌گوید و برایشان آمرزش الهی را طالب است.

کد خبر 336336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha