سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه‌های هفته جهانی کودک در 54 خانه سلامت و 50 خانه اسباب بازی شهر تهران برگزار می‌شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته جهانی کودک در مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد و گفت: 54 خانه سلامت و 50 خانه اسباب بازی درسطح شهر تهران به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، عباس استاد تقی زاده با اشاره به برنامه‌های هفته جهانی کودک و با بیان اینکه خشونت، به عنوان اولویت بهداشتی سازمان ملل در سراسر دنیا مطرح است، گفت: خشونت در برابر همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان، زنان و جوانان، از اولویت‌های بهداشتی سازمان ملل است که در اعلامیه نشست 49 سازمان جهانی بهداشت، دیده شده است.

وی با بیان اینکه، خشونت، تنها بدرفتاری فیزیکی نیست، اظهار کرد : بدرفتاری روانی و غفلت از کودکان، سوء استفاده‌های جنسی و بهره‌برداری‌های تجاری از آنان، در کنار بدرفتاری فیزیکی از گروههای مهم خشونت هستند، که به طور حتم آثار مخرب بدرفتاری‌های روانی بسیار بیشتر و تاثیر گذارتر خواهد بود.

تقی زاده با اشاره به آمارسازمان بهداشت جهانی در رابطه با خشونت، اظهار کرد : بنا بر اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، در سال 2000 قتل کودکان زیر 15 سال و خشونت‌های منجر به مرگ ، به 75 هزار نفر رسیده  که در کشورهای ثروتمند دو درصد از هر 1000 کودک  و در کشورهای کم در آمد، این آمار سه برابر بیشتر است.

وی با بیان اینکه تقابل واژه‌های مثبت در برابر کلماتی مانند خشونت، به منظور پیشگیری از بزه، از جمله اهداف اداره سلامت شهرداری تهران است  و با اشاره به اقدامات شهرداری به مناسبت هفته جهانی کودک، افزود: برگزاری کارگاه‌های تربیت فرزند و نحوه برخورد والدین با آنها در 54 خانه سلامت تهران و همچنین برپایی جشن "شکرانه سلامت " در 50 خانه سلامت در مناطق 22 گانه تهران ، که در روز عید فطر و به منظور شکرگزاری از خداوند به پاس سلامتی در ماه رمضان ، انجام می‌شود، از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران، در ادامه گفت: در این هفته، کودکان مهد کودک‌ها و دانش آموزان مقطع دبستان در 22 منطقه تهران، به عیادت کودکان بیمار می‌روند و با اهدای شاخه گل و اسباب بازی با آنها همدردی خواهند کرد.

تقی زاده از برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی "تصویر مهربانی " با حضور 200 کود ک در یکی از پارک‌های منطقه 18 خبر داد و افزود : همچنین به مناسبت این هفته، با همکاری یونیسف، جشن بادبادک‌ها با شعار "جهانی شایسته کودکان ، جهانی بدون خشونت " در منطقه 2 برگزار می شود.

وی در ادامه ، برپایی جشنواره "شهر کودک " را از دیگر برنامه‌های هفته جهانی کودک دانست و گفت : در این جشنواره کودکان با حضور در پارک سوارها و مراکز تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ، به رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی شاخه گل به همراه پیام " با ما مهربان تر باشید " اهدا می کنند ، تا علاوه بر تشکر از آنها ،نیاز به ملاطفت بیشتر و همکاری رانندگان سطح شهر ، با کودکان را اعلام کنند.

کد خبر 33565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز