در ماه‌های گذشته و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس وزارت بازرگانی تلاش کرد با بهره‌گیری از توانمند‌ی‌های واحدهای صنفی و واگذاری تنظیم بازار برخی کالاها، ضمن کاهش تصدی در بازار، کاستی‌های احتمالی ناشی از اجرای طرح‌های تنظیم بازار را متوجه این تشکل‌ها نماید.

اخیراً نیز در چارچوب این سیاست‌ها به 2 شرکت بزرگ دولتی تولید‌کننده لبنیات مجوز افزایش 10درصدی قیمت‌ با استناد به افزایش نیافتن قیمت‌ تولیدات این شرکت‌ها در گذشته، داده شده است.

رویکرد دیگر وزارت بازرگانی در افزایش قیمت کالاها، دوری از مباحث مرتبط با تورم و نابسامانی قیمت‌ها بوده است به نحوی که چندی پیش این وزارتخانه مقابله با گرانی و تورم را در حیطه وظایف خود قلمداد نکرد. اما با این شرایط روز گذشته وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با مثبت ارزیابی کردن نقش اصناف در تنظیم بازار در ماه رمضان بر نقش نظارتی وزارتخانه متبوع خود در بازار تأکید کرد. 

مسعود میر‌کاظمی‌ عملکرد کاری اصناف در ماه مبارک رمضان را قابل قبول و مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه به خاطر تلاش‌های اصناف و زحمت این افراد، بازار آرام‌تر و موج گرانی کمتر در بازار‌ها پدیدار بود.

کد خبر 33421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز