مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بیشترین مشکل اصلی بافت فرسوده تهران را در قطعات زیر ۱۰۰ متر داریم.

به گزارش  مهر، عبادالله فتح اللهی گفت: در گذشته خلا مدیریت هماهنگ در بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده داشتیم و همه دستگاه ها در این زمینه حضور نداشتند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که کار محلات را در دل ستادی که همه دستگاه های مسئول در آن عضو هستند شکل بدهیم و این ستادها با حضور در محلات فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه بافت فرسوده بیشترین مشکل را در قطعات زیر ۱۰۰ متر داریم گفت: حدود ۶۰ درصد جامعه هدف ما را این مقیاس به خود اختصاص داده است.

فتح اللهی توضیح داد: قطعات زیر ۷۵ متر ۳۶ درصد بافت فرسوده را به خود اختصاص داده و قطعات بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر را ۲۴ درصد بافت فرسوده را شامل می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: این بافت های فرسوده زیر ۱۰۰ متر در ۴۱۷ هکتار شامل ۱۲۲ هزار و ۶۹۱ پلاک می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یارانه هایی که ما برای بازسازی در نظر گرفته ایم عمدتا قطعات زیر ۱۰۰ متر است ساکنان این املاک می توانند با مراجعه به دفاتر نوسازی محلات از اول خرداد از پرونده رایگان در شهرداری برخوردار شوند.

وی گفت: مسئولیت تامین یارانه بر عهده دولت و شهرداری است و شهرداری ۴۰ میلیارد برای یارانه هم طراز با دولت تعیین کرده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده گفت: هزینه های انشعاب آب، برق گاز و مجوزهای حفاری و خدمات نظام مهندسی برای آنها رایگان است به بیان دیگر هزینه آنها از جایی خارج از ساکنان بافت فرسوده تامین می شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته گفت: ۷۲ هزار پلاک نوسازی شده و به صورت میانگین در تهران ۳۴ درصد بافت فرسوده نوسازی شده است ضمن اینکه ما نزدیک به ۸۲ هزار هکتار معبر عمومی را بازگشایی کرده ایم.

فتح اللهی تاکید کرد: علیرغم اتفاقات مثبت نسبت به برنامه عقب ماندگی قابل توجهی داریم.

وی با اشاره به منطقه ۱۲ تهران و بافت میراثی آن گفت: ما ۸ دفتر در منطقه ۱۲ مستقر کردیم و ۴ محله دارای آثار ارزشمند میراثی که با حضور میراث فرهنگی بسته های تشویقی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته ایم.

وی گفت: ما در منطقه ۱۲ مشکل ریزدانگی زیادی نداریم آنجا بیشتر بحث آثار تاریخی مطرح است.

وی تاکید کرد: در منطقه ۱۲ هدف ما این است که ساکنان واقعی را به منطقه بازگردانیم.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد مالکان در منطقه ۱۲ ساکن منطقه نیستند گفت: تا زمانی که مالکان ساکن منطقه نباشند نمی توان کار جدی انجام داد. آنجا برنامه های ویژه خودش را دارد و کمیته ها موظف هستند در محلات مسائل محله را ویژه ببینند.

کد خبر 332548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha