مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران روز گذشته از مؤسسه همشهری بازدید کرد.

عبادالله فتح‌اللهی

عبادالله فتح‌اللهي با اشاره به مساحت بافت فرسوده تهران گفت: 3هزار و 268هكتار از مساحت شهر تهران را بافت‌هاي فرسوده شهري تشكيل مي‌دهد كه با تلاش مديريت شهري طي سال‌هاي گذشته، به‌صورت ميانگين، 34درصد نوسازي در اين بافت‌ها صورت گرفته است. اين درحالي است كه ميانگين نوسازي در كل كشور در حدود 8درصد بوده است.

فتح‌اللهي با اشاره به شكل‌گيري ستادبازآفريني شهر تهران با رياست شهردار تهران گفت: در اين ستاد، براي نخستين‌بار مديريت هماهنگ شهري با حضور بيش از 32دستگاه اجرايي به اجرا درآمده است. به‌گفته مديرعامل سازمان نوسازي بافت‌ فرسوده شهر تهران در تهران بيش از 350سراي محله و 50شركت مشاور در 149محله بافت فرسوده در ابعاد مختلف اجتماعي و فني مشغول به‌كار هستند تا بتوان هر چه زودتر رونق را به نوسازي بافت‌هاي فرسوده بازگرداند.

فتح‌اللهي از ابلاغ سياست تشويقي نوسازي بافت‌‌هاي فرسوده كلانشهر تهران در هفته جاري خبر داد و گفت: اعطاي وام قرض‌الحسنه نوسازي، تخفيف 100درصد هزينه انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و تخفيف 100درصدي مجوز‌هاي حفاري و همچنين اعطاي تسهيلات وديعه مسكن تنها بخشي از برنامه‌هاي سازمان نوسازي براي مالكان و ذينفعان بافت‌هاي فرسوده است. مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در پايان اين ديدار ضمن بازديد از تحريريه روزنامه همشهري بر همكاري مستمر براي تبيين ديدگاه سازمان نوسازي و تشريح سياست‌هاي تشويقي تأكيد كرد.

کد خبر 337978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha