همشهری آنلاین: استفان دمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسی راشاتودی گفت :تنها راه حل درگیری‌ها در سوریه، گذار سیاسی است و در باره سوریه طرح جایگزینی وجود ندارد.

نماینده سازمان ملل درسوریه: طرح جایگزینی برای سوریه وجود ندارد

به گزارش ايرنا، راشاتودی روز جمعه با انتشار این خبر افزود كه دمیستورا همچنین از دو طرف روسیه و آمریكا خواست از روند صلح در سوریه صیانت كنند.

دمیستورا درمورد برگزاری مذاكرات صلح سوریه در ژنو درهفته گذشته، آن را هرچند اقدامی اندك خواند اما افزود كه این امر موجب شد تا روسیه و آمریكا در سطح بالایی در خصوص وضعیت سوریه گفت و گو كنند .

وی با اشاره به 'ترك مخاصمه' ای كه در سوریه برقرار شده بود ٬ با تمجید از تلاش های صورت گرفته برای این آتش بس گفت : 'حداقل به مدت 60 روز تلفات (درسوریه) به صفر رسید.'
دمیستورا اضافه كرد : 'هیچ طرح جایگزین واقعی برای بحران (سوریه) وجود ندارد و تنها راه حل درگیری سوریه، 'گذار سیاسی' مبتنی بر مذاكرات ژنو و قطعنامه 2254 موسوم به 'طرح صلح سوریه' و روند سیاسی است.

دمیستورا در ادامه تاكید كرد: هیچ راه حل نظامی برای این مناقشه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا؛ دمیستورا درحالی هرگونه طرح جایگزینی درمورد سوریه را در مصاحبه با راشاتودی رد كرد كه در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ، 'باب كروكر' (Bob Corker) رئیس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا ٬ بدنبال خروج مخالفان سوریه از مذاكرات صلح ژنو و نقض آتش بس، گفته بود كه اكنون زمان آن فرا رسیده است تا جان كری 'طرح جایگزین' را در مورد سوریه مد نظر قرار دهد.

رئیس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا جمعه گذشته در بیانیه ای دراین خصوص نوشت: 'اكنون كه امكان ترك مخاصمه در سوریه به واقع از بین رفته، به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده تا جان كری ، 'طرح جایگزین' را مورد ملاحظه قرار دهد و ما خواهان پیگیری هرچه سریعتر آن از سوی وی هستم.'

دوشنبه هفته گذشته و در جریان گفت و گوهای صلح سوریه در ژنو سوئیس ٬ برخی از گروه های مخالف دولت دمشق ٬ محل مذاكرات را با ادعای نقض جدی آتش بس، ترك كردند.

بشار جعفری مذاكره كننده ارشد دولت سوریه كه خود در این مذاكرات حضور داشت ٬ روز اول اردیبهشت ماه درمصاحبه با شبكه تلویزیونی یورونیوز گفته بود كه سوریه قربانی 'تروریسم اروپایی' است

کد خبر 332176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha