همشهری آنلاین: بشار اسد رییس جمهوری سوریه در بخشنامه ای، فهرست اسامی منتخبان دوره جدید مجلس این کشور را ابلاغ کرد.

 بشار اسد فهرست منتخبان دوره جدید مجلس سوریه را ابلاغ کرد

به گزارش ایرنا، بشار اسد روز دوشنبه اسامی منتخبان دوره جدید مجلس سوریه را با صدور بخشنامه شماره 127 ریاست جمهوری ابلاغ كرد.

كمیته عالی انتخابات سوریه 16آوریل گذشته نتایج انتخابات مجلس این كشور كه در روز 13 همان ماه برگزار شده بود را اعلام كرده بود.

هشام الشعار رییس كمیته عالی انتخابات سوریه 16 آوریل در یك نشست خبری گفت: هشت میلیون و 834 هزار و994 نفر در سراسر سوریه واجد شرایط شركت در انتخابات بودند كه از این تعداد پنج میلیون و 85 هزار و 44 نفر در رای گیری شركت كردند.

انتخابات مجلس سوریه روز چهارشنبه 13 آوریل (25 فروردین) برگزار شد.

انتخابات مجلس سوریه هر 4 سال یكبار به صورت مستقل و براساس رای شهروندان برگزار می شود.

مجلس سوریه از 250 نماینده شامل 127 نماینده بخش كارگران و كشاورزان و 123 نماینده دیگر گروه ها تشكیل شده است.

انتخابات مجلس سوریه در 15 حوزه انتخابیه در 14 استان برگزار شد و به جز حلب كه دو حوزه انتخابیه دارد، همه استان های این كشور، یك حوزه انتخابیه را تشكیل می دهند.

آخرین انتخاباتی كه در سوریه برگزار شد، انتخابات مجلس در سال 2012 بود كه در جریان آن 12 هزار شعبه اخذ رای برپا شد و 14 میلیون و 800 هزار رای دهنده در آن شركت كردند.

این چهارمین انتخابات در دوران بحران سوریه بود كه طی آن نزدیك به 3 هزار و 500 نامزد برای ورود به مجلس با هم رقابت كردند.

تعداد نمایندگان مجلس سوریه در قانون اساسی این كشور مشخص نشده و این موضوع را برعهده رئیس جمهوری گذاشته است.

تعداد نمایندگان مجلس سوریه از سال 1990 تاكنون 250 نفر بوده كه نیمی از آنها براساس قانون اساسی، به كارگران و كشاورزان اختصاص یافته است.

براساس ماده 64 قانون انتخابات سوریه، در همه انتخابات های سراسری، درب شعبه های رای گیری از ساعت 7 صبح باز می شود و ساعت 19 همان روز كار رای گیری پایان می یابد،

ولی در این مدت می توان با مجوز كمیته عالی برگزاری انتخابات، حداكثر تا 5 ساعت زمان رای گیری را در همه یا برخی از شعبه ها تمدید كرد.

این انتخابات به دلیل حضور گسترده مردم در شعبه های رای گیری، توسط كمیته عالی انتخابات به پنج ساعت یعنی تا ساعت 24 روز چهارشنبه تمدید شد.

سوریه از ششم بهمن سال 1389 شمسی تاكنون با بحران بی سابقه ای به دلیل حضور تروریست های خارجی و فعالیت گروه های تروریستی تكفیری مانند داعش روبه رو بوده است.

تروریست ها با حمایت برخی كشورهای منطقه ای و بین المللی٬ بخش هایی از خاك سوریه را به اشغال خود در آورده و طی این مدت مرتكب جنایت های زیادی شده اند.

ارتش سوریه به تازگی پیروزی های چشمگیری در میدان های نبرد داشته و توانسته است برخی مناطق راهبردی و از جمله شهر باستانی تدمر را از كنترل تروریست های داعش آزاد كند.

کد خبر 332576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha