همشهری آنلاین: تیموتی پیک اولین فضانورد بریتانیایی حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی خود را برای شرکت در ماراتن لندن آماده می‌کند،‌البته از ارتفاع ۴۰۲ کیلومتری از زمین.

براساس گزارش تايم،‌ پيك مي‌گويد در فضا فرصت كافي براي استفاده از تردميل ايستگاه را داشته‌است و دشوارترين چالش براي دويدن روي تردميل در فضا،‌ ابزار مهاركننده مخصوصي است كه بايد به‌تن كند تا پاهايش روي تردميل حفظ شوند. اين ابزار افسار مانند شانه‌ها و كمر وي را تحت فشار قرار مي‌دهند.

پيك مي‌گويد از اينكه چنين هدفي را براي خودش تعيين كرده و قرار است در اين ماموريت از فضا در ماراتن لندن حضور پيدا كند بسيار خوشحال است.

وي در مصاحبه‌اي با اسويشتد‌پرس گفت كه آمادگي لازم براي دويدن در ماراتن را به‌دست آورده و تاكنون توانسته تا بيش از نيمي از مسير ماراتن را در فضا بدود.

اين خلبان سابق هليكوپتر كه قصد دارد چند روز ديگر از فضا در ماراتن لندن بدود، اميدوار است بتواند اين مسافت 42 كيلومتري را در كمتر از چهار ساعت بدود. انتظار او از خودش اين است كه مسير را در طول سه ساعت و نيم تا سه ساعت و 45 دقيقه به پايان برساند و اين يعني دو و نيم بار چرخش به دور زمين. پيك در سال 1999 توانست ماراتن لندن را در سه ساعت و 15 دقيقه به پايان برساند.

کد خبر 331159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha