مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از ۱۷ سال اقامت در مدار پایینی زمین موفق شد ۱۰۰ هزارمین گردش خود به دور زمین را تکمیل کند.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش گيزمگ، ايستگاه فضايي بين‌المللي، كه از سال 2000 تا به امروز هرگز خالي از سكنه نبوده‌است، بيش از چهار ميليارد و 254 ميليون و 46 هزار و 974 كيلومتر مسافت را در فضا پيموده‌است، اين مسافت برابر 10 سفر رفت و برگشت به مريخ است.

ایستگاه فضایی

اين ايستگاه در سال 1998 به فضا فرستاده‌شد و امروزه تنها ايستگاه قابل سكونت فضايي بشر به شمار مي‌رود كه توانسته در طي سال‌ها در فضا دوام بياورد و به شاهدي خاموش براي تحولاتي تبديل شود كه روي زمين رخ داده‌اند.

ايستگاه فضايي كه تقريبا به اندازه يك زمين فوتبال آمريكايي است، تاكنون ميزبان 222 فضانورد و كيهان‌شناس بوده‌است، افرادي كه حين اقامت خود در ايستگاه بيش از 1200 آزمايش تحقيقاتي،‌از چاپ سه‌بعدي گرفته تا مطالعه روي اثرات خلاء روي دوقلوها، انجام داده‌اند.

عكسهايي كه توسط سرنشينان ايستگاه فضايي ثبت شده‌اند علاوه بر مستند‌سازي زندگي در فضا، زيبايي‌هاي سياره زمين را نيز به ثبت رسانده‌اند، تصاويري كه به تازگي تعداد آنها از مرز سه ميليون قطعه گذشت. در كنار اين تصاوير، فيلم‌ HD از سياره زمين به صورت دائم براي ساكنان زمين ارسال مي‌شود كه هرفردي كه به اينترنت متصل باشد مي‌تواند آن را روي وب‌سايت ustream مشاهده كند.

ايستگاه فضايي بين‌المللي را مي‌توان در تاريكي شب‌هاي زمين به شكل ستاره‌اي درخشان و متحركت مشاهده كرد. براي آگاهي از زمان و مدت آشكار بودن موقعيت ايستگاه فضايي مي‌توانيد از اين وب‌سايت ناسا بهره ببريد.

کد خبر 334159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha