همشهری آنلاین: دو فضانورد آمریکایی روز جمعه در ایستگاه فضایی بین‌المللی راهپیمایی را به پایان رساندند تا ایستگاه مخصوص پارکی را برای تاکسی‌های فضایی تجاری آینده به ایستگاه بیافزایند تا به این ترتیب آمریکا برای رساندن تجهیزات و نیرو به ایستگاه فضایی دیگر به روسیه نیازی نداشته‌باشد.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش رويترز، جف ويليامز فرمانده ايستگاه فضايي و كيت روبنيز مهندس ايستگاه اجراي اين راهپيمايي فضايي را به عهده داشتند. آمريكا از زمان بازنشستگي شاتل‌ها در سال 2011 تا به امروز براي ارسال فضانوردان و محموله‌هاي باري خود به ايستگاه فضايي به روسيه متكي بوده‌است و در ازاي هر مسافر 70 ميليون دلار پول پرداخت كرده‌است.

ويليامز و روبينز طي راهپيمايي خود به درگاه اتصال ايستگاه فضايي يك اداپتور افزودند تا در آينده تاكسي‌هاي فضايي كه توسط شركت فناوري‌هاي اكتشافات فضايي و بوئينگ ساخته خواهند شد، بتوانند در كنار ايستگاه فضايي پارك كنند. يكي از اولين شركت‌هايي كه قصد دارد اين پاركينگ جديد فضايي را مورد آزمايش قرار دهد،‌شركت اسپيس ايكس ايلان ماسك است كه در تلاش است تا سال 2017 اولين كپسول مسافري خود را راهي ايستگاه كند. درحالي كه بوئينگ كپسول CST-100 مسافربري خود را در سال 2018 راهي ايستگاه خواهد‌كرد.

ناسا اميدوار بود اولين درگاه از دو درگاه اتصال خود را در سال 2015 به ايستگاه فضايي وصل كند اما تجهيزات با انهدام كپسول باري اسپيس‌ايكس در ژوئن 2015 نابود شدند. دومين درگاه اتصال براي ارسال به ايستگاه در سال 2018 در دست ساخت قرار دارد.

فضانوردان حين راهپيمايي بايد چند عمليات تعمير ديگر را نيز انجام مي‌دادند اما پس از بروز اختلال ارتباطاتي درون لباس ويليامز، ناسا دستور پايان راهپيمايي را صادر كرد. راهپيمايي بعدي اين دو فضانورد در ماه سپتامبر انجام خواهد‌گرفت كه طي آن صفحه خورشيدي بي‌استفاده ايستگاه از بدنه جدا شده و دوربين تلويزيوني با كيفيت بالا روي بدنه ايستگاه نصب شود.

کد خبر 343861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha