مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا درحال آماده‌سازی خود برای اجرای ماموریت‌هایی دورتر و طولانی‌تر از آنی است که تاکنون موفق به انجام آنها شده‌است.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش انگجت، ناسا در حال حاضر خود را برای سفر انسان بزرگترين ناشناخته جهان آماده مي‌كند،‌و بخشي از اين آماده‌سازي ساخت سكونتگاهي مناسب برای فضانوردان آینده است.

به منظور ساخت مكاني كه انسان‌ها بتوانند خارج از سياره زمين در آن سكونت داشته‌باشند، ناسا با همكاري 6 شركت خصوصي نمونه اوليه و زميني از سكونتگاهي را خواهد ساخت كه به تازگي توسط اين شركت‌ها طراحي شده‌است. ناسا اين شركت‌ها را از ميان تمامي طرح‌هاي پيشنهادي انتخاب كرده‌است كه در برنامه همكاري اكتشافات و فناوري‌هاي بعدي فضايي دريافت كرده‌بود و شركت بوئينگ نيز يكي از همكاران ناسا در ساخت اين سكونتگاه است.

بوئينگ با حضور در اين برنامه فرصتي براي آزمودن و تاييد طرح نمونه‌ اوليه از سيستم مسكوني مدولار خود را خواهد داشت،‌درحالي كه شركت لاكهيد‌مارتين يكي از اتاقك‌هاي چند منظوره خود را كه پيش از اين براي حمل بار به ايستگاه فضايي مورد استفاده قرار مي‌گرفت، به سكونتگاهي مجهز به تجهيزات الكترونيكي هوانوردي و سيستم‌هاي كنترل محيطي و پشتيباني از حيات، تغيير كاربري خواهد داد.

سومين شريك اين پروژه شركت اوربيتال ATK است كه به ساخت سكونتگاه ماه-زميني خود ادامه خواهد داد، فضاپيمايي كه با هدف قرارگرفتن ميان ماه و زمين ساخته شده‌است. اين طرح برپايه فضاپيماي سيگنوس اين شركت ساخته شده‌است كه پيش از اين براي حمل بار به ايستگاه فضايي مورد استفاده قرار داشت. شرکت سیرا نوادا نيز باتلفيق فضاپيماي دريم چيسر شاتل مانند خود با سازه‌اي قابل تورم به اين پروژه كمك خواهد كرد.

شرکت تگزاسي نانو راکس نيز امكان تبديل كردن مرحله بالايي راكت پرتاب به محيطي قابل سكونت را بررسي خواهد كرد و در نهایت شرکت هوافضای بیگلو نمونه XBASE خود را كه يك ایستگاه پیشرفته با وسعت 330 متر مکعب خواهد بود را به عهده دارد.

يك يا چند نمونه از اين سكونتگاه‌ها به عنوان محل اقامت فضانورداني مورد استفاده قرار خواهند گرفت كه در آينده راهي مريخ يا ديگر مقاصد فضايي مي‌شوند.

کد خبر 342801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha