همشهری آنلاین: آژانس فضایی آمریکا، ناسا روز ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵ دستور اجرای ماموریت انتقال فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به شرکت اسپیس‌ایکس صادر کرد، دستوری که در راستای بی‌نیاز شدن ناسا از فضاپیماهای روسی برای رسیدن به ایستگاه فضایی خواهد بود.

اسپیس‌ایکس

براساس گزارش تايم، اين اولين ماموريت از چهار ماموريتي خواهد بود كه ناسا وعده آن را به شركت اسپيس‌ايكس داده‌است، شركتي كه سال گذشته در حين پرتاب يكي از راكت‌هايش دچار سانحه‌اي فاجعه‌بار شد اما به نظر مي‌آيد اكنون ناسا اعتمادش به فعاليت‌هاي اين شركت را تقويت كرده تا حدي كه قصد دارد جان فضانوردانش را به دست اسپيس‌ليكس و فضاپيمايش بسپارد.

شركت بوئينگ نيز 6 ماه پيش دستورهاي لازم براي آغاز پروازهاي فضايي‌اش از ناسا را دريافت كرد. ناسا مي‌گويد پروازهاي فضايي تجاري مي‌توانند قابليت‌هاي مطالعاتي در ايستگاه فضايي بين‌المللي را افزايش دهند.

درحال حاضر فضانوردان براي رسيدن به ايستگاه فضايي بين‌المللي بايد از كپسول‌هاي فضايي آژانس فضايي روسيه استفاده كنند كه خود هزينه‌هايي نجومي بر دوش ناسا مي‌گذارد. انتظار مي‌رود اولين سفر فضانوردان ناسا با فضاپيماي اسپيس‌ايكس در سال 2017 آغاز شود.

کد خبر 314521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha