مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی به دلیل بروز اتصالی در برخی از تجهیزات ایستگاه برای مدتی کوتاه دچار قطعی برق و خاموشی کلی شدند.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش ساينس الرت، ظاهرا اين مشكل تنها با راهپيمايي فضايي قابل رفع خواهد بود اما قطعه‌اي كه اين مشكل را حل خواهد كرد، تا سال 2016 به ايستگاه فضايي نخواهد رسيد. با اين همه ساكنان ايستگاه فضايي به صورت موقتي مشكل را برطرف كرده و شرايط را به وضعيت عادي درآورده‌اند.

اين اولين باري نيست كه اتصالي و قطعي برق در ايستگاه فضايي رخ داده‌است. سال گذشته نيز نقصي مشابه رخ داد كه آن نيز با كمك راه‌پيمايي فضايي برطرف شد. در ايستگاه فضايي هشت كانال برق مسئوليت تامين برق ايستگاه را به عهده دارند كه هريك از آنها به هشت مجموعه سلول خورشيدي روي سطح ايستگاه متصل است.

اتصالي باعث شده تا يك ابزار تقسيم برق دچار نقص شود و در نتيجه يكي از كانال‌هاي برق‌رسان را از كار بياندازد و فضانوردان را وادارد تا برق مورد نياز تمامي سيستم‌هاي خود را از كانالي ديگر دريافت كنند. اين مشكل به محض اينكه محموله باري ايستگاه  سال آينده توسط فضاپيماي اسپيس‌ايكس ارسال شود،‌به طور كامل برطرف خواهد شد.

اسپيس‌ايكس، شركت فضايي ايلان ماسك از پرتاب ناموفقي كه در ماه ژوئن تجربه كرد تا به امروز زمين‌گير شده‌است، اما اعلام كرده كه راكت‌هايش براي پرتاب دوباره درحال آماده شدن هستند. در اين دوران ناسا براي انتقال تجهيزات و ملزومات ايستگاه فضايي بر ديگر تامين‌كننده‌هاي تجاري از قبيل Orbital ATK اتكا كرده‌است. محموله بعدي قرار است تا دو هفته ديگر به ايستگاه ارسال شود كه درحال حاضر بسته‌بندي شده و آماده پرتاب است از اين رو امكان افزوده شدن قطعه مورد نياز ايستگاه فضايي به آن وجود ندارد.

کد خبر 314303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha