همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران را پاک‌ترین، عزیزترین و شایسته ترین ملت‌ها و الگوی جهانیان خواند و تاکید کرد:

حرف ملت ایران حق بر پایه عدالت، توحید، دوستی با ملت‌ها و مبارزه با ظلم است، بنابر این حضور قدرتمندانه ایران در مجامع بین‌المللی و عرصه‌های تصمیم‌گیری و تاثیرگذار در جامعه بشری یک وظیفه است.
به گزارش واحد واحد مرکزی خبر،  آقای احمدی نژاد چهارشنبه با حضور در مسجد جامع نارمک تهران پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در صف روزه داران و سوگواران حضرت امیر المومنین (ع)، در سخنانی افزود: به فضل الهی ملت ایران با هیچ یک از ملت‌های جهان قابل مقایسه نیست و عزت و عظمت امروز ایران حاصل ویژه‌گی‌های خداپرستی و ایمان و اتصال این ملت به خط امامت وبهره برداری از شب‌های قدر و عشق به اهل بیت است.

رئیس جمهوری گفت: تمام مشکلات و گرفتاری بشر در طول تاریخ و امروز از غفلت و دوری از خداپرستی و پیروی از هوای نفس و فاصله گرفتن از عدالت و معنویت ناشی می‌شود.

آقای احمدی نژاد افزود: می‌بینیم ملت‌ها و دولت‌های جهان با احترام و تواضع در برابر ملت ایران سخن می‌گویند و نام این ملت بزرگ در جهان می‌درخشد و این موضوع ماموریت و مسئولیت ملت و دولت ایران اسلامی را در برابر ساختن کشور از درون و توجه به مسائل و کمک به دیگر ملت‌ها سنگین‌تر می‌سازد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت امروز ملت ایران جهانی است برخی دیدگاه‌ها مبنی بر تمرکز به مسائل داخلی و بی‌توجهی به مسائل جهانی را نادرست خواند و تصریح کرد: تلاش برای اصلاح امور کشور و مسائل جهان لازم و ملزوم یکدیگرند و اقدامی در یک راستا و هدف به شمار می‌روند.

وی گفت: ملت ایران در جهان الگو است و اگر در عرصه تصمیم‌گیری‌ها و مجامع جهانی تاثیر‌گذار نباشد دیگران برایش تصمیم می‌گیرند.

احمدی نژاد مبارزه قاطع و پرهزینه جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر از جمله تقدیم 3 هزار و400 شهید در این راه را به عنوان اقدامی در جهت نجات جان همه انسان‌ها خواند و گفت : براساس مبانی اعتقادی و دینی و اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران نمی‌توان در برابر سرنوشت انسان‌ها بی‌تفاوت بود.

رئیس جمهور افزود: اگر امروز می‌بینیم صهیونیست‌ها که همواره شعار حاکمیت نیل تا فرات را سر می‌دادند امروز فقط به حفظ حاکمیت نامشروع خود بر بخشی از سرزمین اشغالی فلسطین می‌اندیشند برای این است که از موحدان و مومنان سیلی خورده‌اند.

آقای احمدی نژاد تاکید کرد: اگر با دشمن سینه به سینه نشویم او پیش‌تر می‌آید و عرصه را در اختیار می‌گیرد.

وی گفت: برخلاف اینکه قدرت های باطل نمی خواهند حتی یک موحد در جهان وجود داشته باشد امروز ملت ایران در وسط صحنه ایستاده و محور توجه خداپرستان و مومنان قرار گرفته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال پرشور مردم مستضعف و فقیر کشور بولیوی از هیات جمهوری اسلامی ایران را نمونه دیگری از عزت و عظمت ملت ایران برشمرد و گفت: حضور و فعالیت ایران در این گونه کشورها نه تنها کمک به مردم محروم است بلکه برای کشورمان منافع اقتصادی هم دارد.

ْْْآقای احمدی نژاد رویکرد ملت ها را بازگشت به معنویت وخداپرستی دانست و گفت : امروز به هرجای این جهان سفر می کنیم همه ملت ها یک حرف را می زنند و آن حاکمیت انسان صالح و کامل بر جهان و برپایی عدالت است.

وی ملت ایران را علوی ،‌حسینی و مهدوی خواند و افزود: امروز در سازمان ملل متحد مرکز قدرت و مخالفت با خداپرستی از نام مبارک حضرت ولی عصر (عج) به خوبی استقبال می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: خداوند در طول یک 1400 سال مردم ایران را تربیت کرده و ماموریت ویژه پرچمداری وفریاد خداپرستی وعدالت خواهی را به این ملت داده است و همه باید قدر خود واین نعمت بزرگ را بدانیم.

آقای احمدی نژاد با اشاره برنامه‌ریزی گسترده امریکا و صهیونیسم برای تخریب چهره ملت ایران در برنامه سخنرانی‌اش در دانشگاه کلمبیا [سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا] و جنگ روانی سنگین همراه با اهانت و لجن پراکنی گفت :آنان می خواستند حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا را به صحنه دادگاه و محکومیت جمهوری اسلامی و ملت ایران تبدیل کنند اما به فضل خدای متعال این توطئه به صحنه ابراز تنفر ملت ها و دولت های جهان از جمله مردم امریکا از زورگویان و حاکمان کاخ سفید و عزت واقتدار ملت ایران تغییر یافت.

رئیس جمهور گفت: رفتار دولت و رسانه‌های امریکا ثابت کرد بدترین نوع دیکتاتوری واختناق در امریکا حاکم است زیرا به مردم این کشور اجازه دریافت حقایق را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اکنون ثابت شد ملت ایران از شنیدن حرف های دیگران هیچ گونه نگرانی ندارد و معتقد است همه جهان در برابر منطق نیرومند انقلاب ونظام اسلامی تسلیم اند.

احمدی نژاد افزود: در سفر به نیویورک پیام ملت ایران به گوش جهانیان رسید [متن‌کامل سخنرانی رییس‌جمهور در نشست مجمع عمومی ] و پانصد میلیون نفر از مردم جهان به رغم جوسازی و هتاکی رسانه‌های امریکا به این پیام توجه کردند.

همزمان با حضور بیش از دوساعته رئیس جمهور در مسجد جامع نارمک گروه های مختلف مردم صمیمانه با اقای احمدی نژاد گفتگو و برخی نیز مشکلاتشان را مطرح و جمعیت زیادی نیز بیرون از مسجد برای دیدار با رئیس جمهور اجتماع کردند

کد خبر 33115

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز