دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا در نیویورک سخنرانی کرد

دکتر احمدی نژاد در اغاز سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان امریکا به تجلیل از مقام علم وعالم پرداخت وگفت: در هر دوره ای که بشر قدر اندیشمندان وعالمان را شناخته است به سمت رشد وپیشرفت رفته است وبرعکس هرگاه از تجلیل از اندیشمندان غافل شده رو به تاریکی وجهل وانحطا ط نهاده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس جمهور دانشمندان را چراغهای هدایت بشر خواند وافزود: علم وعالم در ادیان الهی از جمله در اسلام بشدت تکریم شده اند ودر فرهنگ ما علم به نور تشبیه شده است که فلب انسان را هدایت می‌کند.

آقای احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: محدود کردن علم به دایره علوم تجربی جفا به علم است چرا که انسان دارای ابعاد مختلفی است وامری که بتواند انسان را هدایت کند نمی تواند به علم تجربی محدود باشد

‌احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جمع استادان ودانشجویان دانشگاه کلمبیا افزود: انهایی که دلبستگی‌های مادی و گروهی دارند در مقابل حقایق عالم قرار می گیرند و حتی اگر این حقایق را پذیرفته باشند در مقابل ان تمکین نمی‌کنند.

رئیس جمهور بسیار از جنگ‌های عالم را ناشی از همین افت دانست و تصریح کرد: آیا آنها که در طول تاریخ جنگ‌ها را بر بشر تحمیل کردند نمی‌دانستند که جان و مال، ناموس و انسانیت ارزش دارد یا می‌دانستند و به ان توجهی نکردند واقعیت این است که تا قلب انسان‌ها خالی از کینه نباشد نمی‌توانند در مسیر درست حرکت کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در فرهنگ ما نور را به علم معنا کرده‌اند تصریح کرد: علم چیزی است که بشر را از گمرامی نجات می‌دهد و اورا هدایت می‌کند و خدا ان را بر قلب هر کسی که می خواهد می‌تاباند.

وی افزود: اگر قبول کنیم علم مفهوم نور است انگاه دایره علم از علوم تجربی بیرون میرود و هر چیز پیدا و پنهانی را در بر می‌گیرد.

رئیس جمهور یکی از جفاهای به علم را محدود کردن ان به علوم تجربی برشمرد و گفت: انسان از جسم و روح تشکیل شده است که روح بر ماهیت وجودی و جسم غلبه دارد و رابطه علم نیز با پاکیزگی روح و جان تنگاتنگ است و کسی علم واقعی را در اختیار دارد که پاکی روح و اخلاق نیکو داشته باشد.

محمود احمدی نژاد تصریح کرد: علم و معرفت یک حقیقت زلال و پاک است و روشنایی است و پژوهشگری می‌تواند آن را در اختیار داشته باشد که روحی پاک و زلال و جدا از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها داشته باشد.

رئیس جمهور دو ماموریت همه انبیا الهی را تلاوت ایات و نشانه های حق بر مردم و هدیه کردن تزکیه و پاکی به مردم دانست وافزود: خداوند پیامبر را به عنوان معلم معرفی میکند و او کسی است که پیامبران را برانگیخت که ایات الهی را بر مردم بخوانند و انها را از ناپاکی، جهل، نادانی و خرافه پرستی به سوی نور و اخلاق صحیح هدایت کند و این در همه پیامبران از ابراهیم، اسحاق و یعقوب تا موسی و عیسی و محمد مصطفی (ص) مشترک است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع دانشگاهیان کلمبیا گفت :متاسفانه امروز علم در خدمت سیاست وقدرت قرار گرفته است تا سلطه طلبان ملت ها را چپاول کنند و با استفاده از شیوه ها و ابزارهای علمی ملتها را چپاول و برای ملت ها فضای ناامنی ایجاد کنند.

این قدرت‌ها تمام امور راتحت کنترل گرفته اند ازادیهای فردی را کنترل می کنند وحتی به حریم خصوصی افراد هم وارد می شوند اما با استفاده ار رسانه ها اقدامات فریبکارانه خود را در سراسر جهان توجیه می کنند.

رئیس جمهور افزود: این قدرت‌ها با سو استفاده از علم وعالم- فرهنگ ها و ملت ها را مورد حمله قرار می دهند تلاش میکنند با نابودی فرهنگ ها ، ملت ها را بی هویت کنند و ملت ها را به ذلت و مصرف گرایی بکشانند تا زمینه را برای چپاول منابع معنوی و مادی ملت ها فراهم می‌کنند.

آقای احمدی‌نژاد پرسید آیا سلاح‌های هسته‌ای برای دفاع از امنیت است و چه دستاوردی برای بشریت داشته است ؟ اثر تشعشعات بمب‌های هیروشیما بر ساکنان ان باقی است چه کسی جواب این فجایع را می دهد

رئیس جمهور از موضع یک استاد دانشگاه گفت: کار اصلی من استادی دانشگاه است و کلاس‌های من هنوز هم هر هفته برقرار می‌شود و دانشجویان من مشغول کار علمی هستند من به عنوان یک استاد دانشگاه سال گذشته دو سوال مطرح کردم اما به جای پاسخ به آنها، سیل تهمت و اتهام را روانه من کردند آن هم کسانی که از همه بیشتر داعیه ازادی داشتند.

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی در دانشگاه کلمبیای نیویورک با انتقاد از سوء استفاده از علم در سیاستها واقدامات دولتهای سلطه‌گر گفت: سلاح‌های اتمی - میکروبی وشیمیایی نتیجه ملموس این سوء استفاده است.

آقای احمدی‌نژاد افزود: اگر جنگ اتمی در جهان اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگوی جنایاتی خواهد بود که در حق بشر انجام می شود.

رئیس جمهور انحصار علم در دست برخی کشورهای قدرت طلب را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برخی کشورها نمی خواهند همه جامعه بشری از فواید علم استفاده کنند و می‌خواهند با انحصار علم ان را به وسیله ای برای زورگویی وپایمال کردن حقوق دیگر ملت‌ها قرار دهند که این مسئله با روح علم یعنی نور وهدایت در تضاد است.

رئیس‌جمهور قبل از طرح مجدد دو سوال خود خطاب به دانشگاهیان کلمبیا گفت: آیا می‌دانید فلسطین یک زخم کهنه 60 ساله است و 60 سال است که هر روز زن و بچه‌های بی‌گناه توسط هلی کوپترها و هواپیماها ی صهیونیستها بمباران می شوند وصهیونیستها اشکارا شعار توسعه طلبی سر می دهند من به عنوان یک استاد دانشگاه برای این 60 سال دو سوال مطرح کردم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید جواب دو سوال مطرح شده را درباره هولوکاست بدهند گفت: من هم مثل هر دانشگاهی دیگر تا پاسخ سوالم را نگیرم ساکت نخواهم نشست و البته آنها می توانند جواب مرا هر گونه که بخواهند بدهند.

آقای احمدی‌نژاد با طرح دوباره این دو سوال گفت: چرا نمی‌گذارند درباره واقعه هولوکاست تحقیق شود ؟ چرا محققانی راکه می خواهند دراین زمینه تحقیق کنند در همین امریکا و اروپا زندانی می‌کنند ایا نمی توان درباره هولوکاست همچون مفاهیمی چون ازادی، دمکراسی، فیزیک، شیمی و غیره تحقیق کرد‌.

وی تصریح کرد: مگر در خصوص چنین مفاهیمی تا به حال تحقیقات فراوان نشده است پس چرا نمی گذارند درباره مسئله‌ای که بهانه حوادث سنگین و کشتارهای فراوان شده است تحقیق شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه فرض می کنیم چنین واقعه ای به درستی اتفاق افتاده باشد گفت: آیا این واقعه در فلسطین اتفاق افتاده یا در اروپا و مردم فلسطین که دران هیچ نقشی نداشته اند چرا باید تقاص انرا بپردازند انها که همیشه در کنار مسیحی‌ها و یهودی‌ها دوستانه زندگی می‌کردند.

آقای احمدی‌نژاد به آوارگی بسیاری از فلسطینی‌ها اشاره کرد و افزود: چرا پرسشگری در این زمینه جنایت است ایا این محدودیت سوال و پرسش معنای ازادی خواهی و صیانت از ازادی اندیشه است .

رئیس جمهور به موضع هسته‌ای کشورمان اشاره و تصریح کرد: ما عضو آژانس هستیم و بیش از 33 سال است که همکاری‌های بسیاری با انها داشتیم و آژانس به صراحت می‌گوید که همه اعضا می‌توانند فناوری چرخه سوخت را در اختیار داشته باشند و هیچ بهانه‌ای حتی بازرسی‌های آژانس نمی‌تواند مانع این حق شود.

احمدی‌نژاد بر حق نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد و افزود: ما بیشترین همکاری‌ها را با آژانس داشته‌ایم و آژانس بیشترین بازرسی‌ها را از فعالیت‌های ما داشته و همواره در گزارش‌هایش بر همکاری‌های سازنده ما تاکید کرده‌است اما متاسفانه دو سه قدرت بزرگ و زورگو می‌خواهند ملت ایران را از این حق محروم کنند.

رئیس جمهور به پیشنهاد این قدرت‌ها مبنی بر اینکه ما این فناوری را خودمان به ایران می‌دهیم اشاره کرد و گفت: در گذشته ما با آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قراردادهای هسته‌ای داشته‌ایم اما آنها یکطرفه این قراردادها را لغو کردند و میلیاردها دلار به ما لطمه زدند پس چه تضمینی وجود دارد که به قولشان عمل کنند.‌

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این قدرت‌ها 28 سال است که ما را تحریم کرده اند و حتی قطعات هواپیما را که به مسائل انسانی مربوط است به ما نمی دهند گفت: ما می خواهیم زندگی خودمان را داشته باشیم و بر روی پای خودمان بایستیم ما قانون و حقمان را می خواهیم نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر در عین حال صلح طلب و دوستدار همه ملتها هستیم.

پرسش و پاسخ

پس از پایان سخنان دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوراسلامی ایران، بخش پرسش و پاسخ اغاز شد، رسانه‌های امریکایی بویژه فاکس نیوز روزدوشنبه و پس از ناکامی در تحریک دانشجویان به نرفتن به محل سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران، سعی کرده بودند آنان را به طرح سوالات خاص ترغیب کنند.

اولین سوال در باره موضع ایران در قبال اسرائیل بود، رئیس جمهور به عنوان مقدمه گفت: ملت ایران دوستدار همه ملت‌هاست وبا همه پیروان ادیان الهی از جمله یهودیان همزیستی دارد همانگونه که یهودیان در ایران با امنیت کامل زندگی می‌کنند و در پارلمان هم نمانیده منتخب دارند.

آقای احمدی‌نژاد در تشریح طرح ایران برای حل مشکل فلسطین گفت: ما معتقدیم برای حل این مشکل 60 ساله باید رفراندومی آزاد برگزار شود و همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در آن شرکت کنند و آزادانه آینده و سرنوشت خود را تعیین کنند (تشویق حضار).

رئیس جمهور گفت: این طرح منطبق با منشور سازمان ملل است بشرط اینکه هیچکس در امور ملت فلسطین دخالت نکند و ده‌ها میلیارد دلار اسلحه به صهیونیستها ندهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اجازه دهید ملت فلسطین خود سرنوشت خود را تعیین کند (تشویق حاضران).

مجری جلسه از آقای رئیس جمهور خواست در یک کلمه پاسخ بدهد که آیا برای نابودی اسرائیل اقدامی انجام می‌دهد. رئیس‌جمهور گفت چرا مایلید آنطور که شما می‌خواهید من جواب بدهم. من از شما می‌پرسم آیا مسئله فلسطین یک مسئله مهم و بین‌المللی 60 ساله هست یا نه ،مجری گفت بله.

رئیس جمهور گفت: پس بگذارید حلش کنیم راه حل ما رفراندوم آزاد است اجازه دهید اتفاق بیافتد بعد خواهید دید چه خواهد شد.

سؤال بعدی در باره ادعای دولت آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم بود، رئیس جمهور از حضار پرسید: اگر کسی بیاید بمب‌گذاری کند و رئیس جمهور و اعضای دولت شما را بکشد چطور با آنها رفتارمی کنید آیا به انها جایزه می‌دهید یا آنها را تروریست می‌نامید؟

آقای احمدی‌نژاد افزود: حضار محترم، ملت ایران قربانی تروریسم است. 26 سال قبل در کنار محل کار من در یک عملیات تروریستی رئیس‌جمهور منتخب و نخست‌وزیر منتخب در یک عملیات بمب گذاری سوختند و به خاکستر تبدیل شدند در یک عملیات دیگر 72 اعضای پارلمان و مقامات عالیرتبه کشته شدند ودر عرض 6 ماه چهار هزار نفرازمردم در خیابانها به قتل رسیدند ان هم توسط یک گروهک تروریستی که متاسفانه در حال حاضر در کشور شما و تحت حمایت دولت امریکا ازادانه فعالیت می کند وارودگاه انها در عراق از حمایت نظامیان امریکایی برخوردار است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما زخم خورده تروریسم هستیم و می‌خواهیم ریشه‌های تروریسم از بین برود اما امریکایی‌ها به جای برخورد با تروریست‌ها از انها حمایت می‌کنند و ما را محکوم می‌کنند.

در ادامه حضور رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا وپرسش وپاسخ ،مجری از رئیس جمهور پرسید: شواهد واسناد و تحقیقات شکی درباره هولوکاست باقی نمی گذارد چرا شما معتقدید تحقیقات بیشتری نیاز هست.

آقای احمدی نژاد گفت: آیا از لحاط منطقی و عقلی شما میتوانید تحقیق درباره یک پدیده را تمام شده تلقی کنید .هر تحقیقی ابعاد جدیدی دارد چرا باید جلوی علم را بگیریم. کسانی که این کار را می‌کنند باید جواب گو باشند.

رئیس جمهور افزود: من قضاوت نمی‌کنم و فرض را بر این گذاشته‌ام که این اتفاق افتاده ولی چه ربطی به مردم فلسطین دارد.

مجری برنامه مجدداً سوال خود را تکرار کرد و گفت: اما آقای رئیس جمهور بین تحقیق علمی و به چالش کشیدن آن تفاوت وجود دارد

احمدی‌نژاد گفت: شما ازادید که از سوال تحقیقاتی من برداشت خودتان را داشته باشید اما سوال جدی من این است که چرا جلوی دانشمندان امریکایی را در مورد تحقیق در این مورد می‌گیرد و ساحت علم را خدشه دار می‌کنید.

رئیس جمهور گفت: ایا می توانیم تحقیقات فیزیک را کنار بگذاریم بنابراین اجازه دهید دانشمندان درباره هولوکاست تحقیق کنند و به نظر من این مسئله که در گذشته راجع به هولوکاست تحقیق شده دلیل قانع کننده ای برای ایجاد ممانعت از تحقیق مجدد در باره این موضوع نیست.

رئیس جمهور درباره تضییع حقوق زنان گفت: در جامعه ما زنان ازادند و بالاترین ازادی ها را دارند ما دو معاون رئیس جمهور زن داریم در مجلس چندین نماینده زن داریم و در دانشگاهها و مراکز تحقیقات بیوتکنولوژیک صدها دانشمند زن سرگرم تحقیق هستندو در عرصه های سیاسی هم همینطور و این بد است که این طور غیر واقعبینانه قضاوت می شود .

وی گفت: برخی از دولتها ی غربی دروغ پراکنی می کنند و ملت مقابل خود را تخطئه می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تحسین برانگیزمردم ایران در انتخابات گفت: بیشتر انها زن هستند چرا شما می گویید زنان در ایران ازاد نیستند.

رئیس جمهور درباره اعدام زندانیان در ایران گفت: آیا اگر کسی قاچاق مواد مخدر کند در اروپا و آمریکا به انها جایزه می‌دهید ؟ ایا این افراد که میلیون‌ها جوان را نابود می کنند قابل ترحم هستند آیا در امریکا اعدام نیست ایا در امریکا به کسانی که به حقوق مردم تجاوز می کنند و باج خواهی می کنند جایزه می‌دهید

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص مجازات اعدام در ملا عام گفت: در ایران برخی که بدنبال پخش مواد مخدر و معتاد کردن فرزندان مردم هستند البته به صورت محدود در ملاء عام اعدام می شوند.

احمدی نژاد با بیان اینکه این حرکت نیز حرکتی قانونی است گفت: این همان قانونی است که براساس دمکراسی نوشته شده است شما با امپول هوا و روشهای دیگر اعدام می‌کنید ما به این روش.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق هم جنس بازان در ایران گفت: ما در ایران هم جنس باز نداریم و چنین چیزی وجود خارجی ندارد و نمی‌دانم چه کسی به شما چنین حرفهایی زده است. (خنده و عکس العمل برخی حضار ).

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حقوق زنان گفت: سوال شما به گونه‌ای است که انگار تصور می‌کنید زن بودن جرم است زن بهترین مخلوق خدا و تجلی محبت و عاطفه و زیبایی است در ایران هر خانواده ای که خدا به او دختر می دهد ده برابر بیشتر از انکسی که پسر دار می شود خوشحال می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دختران از احترام بسیاری درایران برخوردارند و از بسیاری از کارها معاف هستند گفت: در فرهنگ ایران پسر و دختر دست مادران خود را به نشانه احترام می بوسند و این فرهنگ ماست و به ان افتخار می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر به محل فرو ریختن برج های دو قلو بروید چه احساسی دارید تصریح کرد: در ابتدا من اینجا یک گله از شما بکنم من مهمان شما هستم در ایران وقتی کسی را دعوت می کنند احترام وافری به ان می گذارند و من می‌دانم که مردم آمریکا نیز به این اصل معتقدند اما امروز رسم مهمان‌نوازی در آمریکا پر رنگ نبود.

رئیس جمهور به تلاش خود برای ادای احترام به درگذشتگان حادثه 11 سپتامبر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: من می‌خواستم سال گذشته برای همدردی با بازماندگان این حادثه و ادای احترام به کشته شدگان در محل حادثه 11 سپتامبر حاضر شوم اما برنامه هایم طول کشید و در اخر شب هم گفتند بازدید از این محل مشکل است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امسال برای بازدید از این محل برنامه ریزی کردیم افزود: متاسفانه برخی نسبت به این مسئله عکس‌العمل‌های بدی نشان دادند ایا بد است که یک نفر به این محل برود و ابراز همدردی کند‌.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک کسی در آمریکا گفته است که حاضر شدن من در این محل توهین به ملت امریکا ست اما من می‌گویم این احترام به ملت امریکاست متاسفانه همین نگاههای نادرست حاکمان امریکاست که نمی گذارد انها با ملتها وکشورهای دیگر درست رفتار کنند. اجازه دهید برای همه احترام قائل باشیم و در فضایی پر از دوستی و ازادانه با هم گفتگو کنیم.

رئیس جمهور یکی از برنامه های مورد نظرخود را هنگام بازدید از محل فرو ریختن برج های دو قلو گفتگو با رسانه ها اعلام کرد و گفت: می خواستم در گفتگو با رسانه ها این حادثه بزرگ را که منشا حوادث بعدی شد، بررسی کنیم.

رئیس جمهور افزود: همانطور که می‌دانید افغانستان و عراق بعد از این حادثه اشغال شد وشش سال است که به تبع این حادثه در منطقه ما ناامنی، ترور و وحشت موج می‌زند. بنابراین باید ببینیم چه عاملی باعث شد که این حادثه پدید بیاید و حقیقتا چه کسانی عوامل اصلی آن بودند. اگر آنها را به درستی بشناسیم به حل مشکل عراق و افغانستان هم کمک خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه پرسش و پاسخ در دانشگاه کلمبیا در پاسخ به پرسشی در باره برنامه هسته ای کشورمان وعلت اصرار ایران بر غنی سازی اورانیوم گفت : برنامه هسته ای ما در چارچوب ان . پی . تی و زیر نظر آژانس انرژی هسته‌ای است ضمن آنکه ما تنها به دنبال غنی سازی پنج درصدی هستیم که فقط برای سوخت نیروگاهها است.

رئیس جمهور افزود: آژانس در گزارش های مکرر خود اشاره دارد که هیچ نشانه‌ای دال بر انحراف در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

آقای احمدی نژاد گفت: البته موضوع هسته‌ای ایران پیش از آنکه حقوقی باشد سیاسی است چرا که آژانس بر صلح آمیز بودن این برنامه تاکید دارد اما دو یا سه قدرت هستند که همه علوم و فناوریها را برای خود می خواهند و انتظار دارند ما برای سوخت نیروگاههایمان، دستمان را جلوی آنها دراز کنیم و آنها هم هر وقت دلشان خواست به ما سوخت ندهند.

وی افزود: چطور کسی که خودش بمب اتمی جدید آزمایش می‌کند ما را متهم می‌کند؟ ما اساسا با بمب اتمی مخالفیم (تشویق حاضرین)

رئیس جمهور افزود: اجازه دهید با شما یک شوخی هم بکنم؛ از نظر ما سیاستمداری که دنبال بمب اتمی است، از نظر سیاسی عقب مانده ذهنی است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال آخر دانشجویان دانشگاه کلمبیای نیویورک در باره امکان دیالوگ و گفتگو با امریکا و آینده روابط تهران - واشنگتن گفت: ما از اول هم اعلام کرده‌ایم که آماده گفتگو با همه به جز رژیم صهیونیستی هستیم و این سیاست ما از ابتدای انقلاب اسلامی است.

وی افزود : ملت ایران ملتی با فرهنگ و اهل گفتگوست اما ما یک منطقی داریم و آن اینست که به مدیریت امروز جهان اعتراض داریم و معتقدیم مدیریت فعلی نمی تواند به صلح، دوستی و عدالت در جهان بیانجامد.

رئیس جمهور گفت: ما راه حلهای انسانی برای روابط بین ملت‌ها داریم و آماده‌ایم در شرایط عادلانه و احترام متقابل گفتگو کنیم.

آقای احمدی نژاد با اشاره به سه مرحله مذاکره بین ایران و امریکا در باره عراق گفت: من قبلا هم از جناب آقای بوش برای مناظره در باره مسائل مختلف در حضور همه و در فضائی شفاف دعوت کردم.

وی افزود: امریکا باید بعضی از اخلاق‌ها و رفتارهایش را کنار بگذارد؛ آنها بیست و هشت سال است که ما را تهدید می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: همه می‌دانید که صدام با حمایت امریکا و بعضی از کشورهای اروپائی به ایران حمله کرد و هشت سال علیه ملت ایران جنایت کرد و بمب شیمیایی بر سر شهروندان ما ریخت و همین آقای نوباوه که یک خبرنگار مشهور و بین‌المللی است از مجروحین شیمیائی است.

وی افزود : اگر امریکا حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد مطمئن باشید ملت ایران جزو بهترین دوستان شما خواهد بود.

آقای احمدی نژاد در پایان ضمن تشکر از دانشگاه کلمبیا برای برگزاری چنین فرصتی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه رسما دعوت کرد به ایران سفر کنند و در هر دانشگاهی که مایلند تریبون را در اختیار گیرند و با دانشجویان و اساتید ایرانی صحبت کنند که با تشویق شدید حاضرین روبرو شد.

رئیس جمهور از اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا خواست برای برپائی صلح و عدالت دست به دست ملت ایران بدهند.

سخنرانی‌احمدی نژاد با ابراز احساسات استادان ودانشجویان حاضر در جلسه پایان یافت

حاشیه‌های سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا

سخنان آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران  در جمع صدها نفر از استادان ودانشجویان دانشگاه کلمبیا بارها با ابراز احساسات دانشجویان قطع شد.

آقای احمدی‌نژاد  که با آمادگی خاصی به سوالات پرسش می داد چندین بار با طرح سوالات متقابل مجری جلسه را غافلگیر کرد بگونه ای که دانشجویان چندین باربا کف زدن وخنده با رئیس جمهور همراه شدند.

رئیس جمهور ازاستادان ودانشجویان کلمبیا دعوت کرد برای اشنایی با واقعیات ایران به کشورمان سفر کنند که این دعوت با ابراز احساسات شدید دانشگاهیان روبروشد. رئیس جمهور همچنین در اغاز سخنانش - سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا را بیانیه ای سیاسی خواند و گفت: رسم مهمان نوازی ایرانیان اینگونه نیست.

آقای احمدی‌نژاد گفت: احتمال می دهم ایشان تحت تاثیر برخی رسانه ها ی امریکایی قرار گرفته است.

رئیس جمهور افزود :ما وقتی از کسی دعوت می کنیم به او اجازه می دهیم هر چیزی را که می خواهد بگوید نه اینکه ابتدا خودمان سخنرانی کنیم وبه او بگوییم پاسخ دهد.

آقای احمدی‌نژاد به کنایه گفت: ایشان حتی بیشتر از وقت من سخنرانی کرد. این جمله باغث خنده دانشجویان شد.

رئیس جمهور در پایان از مسئولان ودانشجویان دانشگاه کلمبیا تشکر کرد و در میان ابراز احساسات حضار به سخنان خود پایان داد.

شبکه های مختلف تلویزیونی سخنرانی رئیس جمهور ایران را مستقیما پخش کردند.

کد خبر 32352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز