همشهری آنلاین: فرمانده سابق نیرو‌های ارتش آمریکا در خاورمیانه گفت: دنیا می‌تواند در کنار ایران هسته‌ای زندگی کند.

ژنرال جان ابی زید که به مدت چهار سال فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی را عهده دار بوده است، در سخنانی  ادعا کرد: مطمئنم در صورتی که ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند، آمریکا می‌تواند از استفاده این تسلیحات از سوی ایران با اتخاذ سیاست مهار ممانعت به عمل آورد.

این ادعا در حالی از سوی جان ابی زید بیان می‌شود که ایران بارها تلاش برای دستیابی به سلاح‌های اتمی را رد کرده و همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده است.

جان ابی زید در بخش دیگری از اظهارات خویش گفت: من تردید دارم ایران بخواهد برای حمله به ما از بمب اتمی استفاده کند.

ابی زید افزود: راه‌های متعددی برای زندگی کردن در کنار ایران اتمی وجود دارد. بیایید با ایران اتمی کنار بیاییم، ما با یک اتحاد جماهیر شوروی اتمی، چین اتمی زندگی کرده‌ایم و در حال حاضر نیز با با تعداد زیادی از فدرت‌های اتمی زندگی می‌کنیم.

ابی زید در ادامه گفت: اقدام نظامی برای توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران مطمئنا عاقلانه ترین راهکار نخواهد بود. جنگ میان دو کشور آن‌هم در آن منطقه (خاورمیانه) می‌تواند برای همگان فاجعه بار باشد.در نتیجه همگان باید تلاش‌های خویش را بر اجتناب از چنین جنگی متمرکز کنند.

اظهارات اخیر ژنرال جان ابی زید در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید داشته و مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که ایران از انرژی هسته‌ای  برای مصارف صلح آمیز استفاده خواهد کرد.

کد خبر 31769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز