گروه سیاسی: وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که کشورش هیچ مدرکی مبنی بر دخالت ایران در ناآرامی‌های عراق در اختیار ندارد.

البته رابرت گیتس که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، با وجود این اعتراف، اتهامات واشنگتن مبنی بر حمایت ایران از شورشیان عراق را تکرار کرد و مدعی شد: بر این عقیده‌ام که مقامات ایران از تلاش‌های سپاه قدس برای کمک به شبه نظامیان عراق اطلاع دارند.

وی همچنین ادعا کرد که مقامات ایرانی قول داده‌اند که جلوی ورود سلاح به عراق را بگیرند.

ادعاهای موشکی

وزیر دفاع آمریکا همچنین با انتقاد از روسیه به سبب مخالفت مسکو با استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی ادعا کرد که روسیه درباره توان موشکی ایران اشتباه می‌کند.

به گزارش مهر، رابرت گیتس‌ گفت: ما اطلاع داریم که ایرانی‌ها موشک‌هایی با برد 1300 کیلومتر در اختیار دارند و می‌دانیم که آنها از کره‌شمالی موشک‌هایی با برد 2500 کیلومتر خریداری کرده‌اند.

وی در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد: مطمئنیم که پرتاب آزمایشی موشک‌های دوربرد ایران را خیلی زودتر از آنکه روس‌ها تصور می‌کنند، شاهد خواهیم بود.

اعتراف انگلیس

اما در شرایطی که رابرت گیتس، اذعان کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در عراق در اختیار ندارد، مسئولان نظامی انگلیس در عراق نیز اعتراف کردند که هنوز هیچ مدرکی درباره انتقال سلاح از ایران به عراق کشف نکرده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آنتونی لمب از ارتش انگلیس که بر آموزش واحدهای مرزبانی عراق نظارت دارد، تصریح کرد: منصفانه باید گفت با وجود آنکه هر روز صدها بازرسی انجام می‌شود، اما تاکنون کسی به اتهام وارد کردن این‌گونه سلاح‌های مرگبار به داخل عراق بازداشت نشده است.

کد خبر 35609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز