گروه سیاسی: با وجود پایان سفر رئیس‌جمهوری به قاره آمریکا، حمایت‌ها و قدردانی‌ها از سخنرانی‌های رئیس‌جمهوری در دانشگاه کلمبیا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تقبیح اقدام رئیس دانشگاه کلمبیا همچنان ادامه دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از مواضع رئیس‌جمهوری در سفر به نیویورک تقدیر و تشکر کرد.

دربخشی از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: مواضع انقلابی،‌ ارزشی، غیرتمندانه و شجاعانه رئیس‌جمهوری در اثبات حقایق انقلاب اسلامی و بیان ایده‌های نو، منبعث از تعالیم الهی امام راحل و مقام معظم رهبری در اداره صحیح جامعه جهانی بر پایه عدالت و معنویت همان‌گونه که انتظار آن می‌رفت موجب استقبال و تحسین آزاداندیشان و شکست و رسوایی فضاحت بار ظالمان و جنایت‌کاران بین‌المللی شد.

 هیات دولت با انتشار بیانیه‌ای، پیروزی درخشان و خیره‌کننده رئیس‌جمهوری در مواجهه هوشمندانه‌ و مدبرانه با تلاش‌های خباثت آمیز جریان‌های وابسته به صهیونیسم و سردمداران نظام سلطه آمریکا را به رهبر معظم انقلاب و ملت رشید ایران تبریک و تهنیت گفت.

تحول در روابط
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز سفر احمدی نژاد به نیویورک و حضور در سازمان ملل متحد را یک تحول مهم ارزیابی و تأکید کرد که احمدی‌نژاد در نیویورک انصافا سدشکنی کرد.

 علی‌اکبرولایتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین گشایش برنامه آموزش طب سنتی ایران در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: آنچه در سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک روی داد تحولی مهم در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بود. 

وی تصریح کرد: به‌رغم بی‌میلی آمریکایی‌ها و حتی مخالفت‌ها و کارشکنی‌های آنها، رئیس‌جمهوری با متانت و منطق درست از حقوق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

ورود به تهران
محمود احمدی نژاد پس از پایان سفرش به قاره آمریکا، جمعه 6 مهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا را به مقصد تهران ترک کرد.

 این در حالی است که دفتر رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه پنجم مهر با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از احساسات پاک و بی‌شائبه مردم شریف و غیور ایران اسلامی، خواستار عدم برگزاری مراسم خودجوش استقبال مردمی از احمدی نژاد شد.

کد خبر 32638

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز