همشهری‌آنلاین: منابع دیپلماتیک در ژنو از طرح جدید سازمان ملل برای باقی ماندن اسد در قدرت به شرط انتخاب سه معاون از سوی مخالفان برای او، خبر می‌دهند، طرحی اولیه که گفته می شود مخالفان با آن موافقت نکردند.

 استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه و مسئول برگزاری مذاکرات صلح این کشور روز جمعه 27 فروردين با هیات دولت سوریه در ژنو دیدار کرد و پس از آن مذاکراتی با مخالفان سوری داشت.

در نشست دی میستورا با هیات دمشق مسئولان سوری شرکت‌کننده در مذاکرات تغییرهايی در طرح‌ پیشین سازمان ملل بوجود آوردند و گفتند که با این تغییرها می‌توانند پیشنهادهايی که مطرح شده را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،بشار جعفری، رئیس هیات سوریه در ژنو با مثبت خواند مذاکراتش با دی‌میستورا گفت: تغییرهايی که ما در طرح دی‌میستورا بوجود آورده‌ایم با اصل بیانیه‌های صادر شده و دستورالعملی که سازمان ملل مطرح کرده مغایرتی ندارد.

در همین حال دی میستورا طرح پیشنهادی خود را که با نمایندگان دولت سوریه بر سر آن به توافق رسیده بود با هیات مخالفان نیز در میان گذاشت که این طرح شامل ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت و انتخاب سه معاون از مخالفان با صلاحیت‌های کامل برای او بود که هیات مخالفان با این پیشنهاد موافقت نکرد.

مخالفان تاکید دارند که در مذاکرات ژنو باید روند انتقال سیاسی در سوریه با روی کار آمدن یک هیات ریاستی و کابینه حکومتی با صلاحیت‌های کامل آغاز شود اما دی میستورا می‌گوید که دست کم در این برهه از زمان و برای آغاز روند انتقال قدرت، بشار اسد باید در مقام خود بماند.

کد خبر 330663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha