یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

۲ هفته پس از آزادسازی پالمیرا، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای حزب‌الله لبنان و نیروی هوایی روسیه آماده عملیات برای آزادسازی شهر حلب در شمال غرب سوریه می‌شوند.

نظامی

اين خبر را ديروز خبرگزاري ايتارتاس روسيه به نقل از وائل الحلقي، نخست‌وزير سوريه، در ديدار با نمايندگان پارلمان روسيه كه به دمشق سفر كرده‌اند، اعلام كرد. طبق گزارش گروه‌هاي ناظر در سوريه، درگيري‌هاي پراكنده در اطراف حلب طي روزهاي اخير شدت گرفته و تنها در 24ساعت گذشته در اين شهر دست‌كم 19نفر از نيروهاي گروه تروريستي جبهه النصره در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه كشته شده‌اند.

از يك‌ماه و نيم پيش آتش بسي با ميانجيگري سازمان ملل در سراسر سوريه ميان نيروهاي دولتي و مخالفان برقرار شده اما درگيري‌هاي اطراف شهر حلب ميان گروه‌هاي مختلف همچنان ادامه دارد. آتش‌بس اعلام شده شامل نيروهاي داعش و جبهه النصره كه از گروه‌هاي وابسته به القاعده است، نمي‌شود. حلب اكنون چند پاره شده و هر منطقه از شهر تحت كنترل يكي از گروه‌هاي درگير جنگ در سوريه است. نيروهاي دولتي، كردها، نيروهاي داعش، ارتش آزاد و گروه‌هاي وابسته به آنها و نيروهاي جبهه النصره هر كدام بخش‌هايي از اين شهر و مناطق اطراف آن را در دست دارند.

آزادي پالميرا براي دولت سوريه از اهميت بالايي برخوردار بود، چرا كه پس از اين شهر بيشتر مناطق شرق سوريه مناطق بياباني هستند و نيروهاي ارتش به راحتي مي‌توانند با شكست باقيمانده نيروهاي داعش مستقر در اين مناطق، به مرز سوريه با عراق برسند. آزادسازي حلب نيز امكان تصرف مناطق ميان اين شهر و مرز تركيه در شمال را براي نيروهاي ارتش فراهم مي‌كند. گفته مي‌شود بيش از 15هزار نفر از مردم حلب توانسته‌اند طي هفته‌هاي اخير از مناطق مسكوني اين شهر خارج شوند و خود را به مرز تركيه برسانند.

در چنين شرايطي و با وجود خبرهايي مبني بر همكاري كردهاي حلب با نيروهاي دولتي، احتمال آغاز عمليات آزادسازي حلب و شكست كامل گروه‌هاي تروريستي مخالف دولت در اين منطقه بسيار قوت گرفته است.

کد خبر 330123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha