مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همزمان با بزرگداشت هفته منابع طبیعی، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران در بوستان قائم منطقه‌۱۸ پایتخت گردهم آمدند تا به یاد شهدای مدافع حرم ۷۰ نهال غرس کنند.

نهال

مرتضي طلايي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين مراسم، حركت نمادين كاشت نهال‌ها به ياد شهداي مدافع حرم و شهداي دوران دفاع‌مقدس را اقدامي بجا و شايسته دانست و گفت: اين حركت تحت‌عنوان برنامه «سروهاي حرم» و با همياري شوراياران شهر تهران و به همت شهرداري منطقه 18 به‌اجرا درآمد. وي افزود: اين حركت، يك‌خدمت ناچيز و انجام وظيفه بوده تا پيمان همبستگي با شهدا و آرمان‌هاي والاي آنها ببنديم.

طلايي اولويت خدمت به خانواده شهدا و ايثارگران را وظيفه همه مسئولان شهري عنوان كرد و گفت: ما نيامده‌ايم تا تنها در يك حركت نمادين شركت كنيم، آمده‌ايم تا در مقابل خانواده اين شهيدان گرانقدر بگوييم كه آنها از قدرت و ثروت و زرق و برق اين دنيا گذشتند و خودشان را جاودانه ساختند؛ شهدايي كه با هدف حمايت از حريم اهل‌بيت(ع) از زندگي و تعلقات آن گذشتند و براي دفاع از اسلام و قرآن مردانه وارد عمل شدند. وي تأكيد كرد كه اين عمل ايثارگرانه بايد معيار و ملاك آنها براي خدمت بيشتر به مردم باشد.

طلايي همچنين تصريح كرد: هرنهالي كه كاشته شده نام يك شهيد والامقام مدافع حرم را به‌خود خواهد ديد و اين اقدام از سوي شهرداري منطقه‌18 به‌صورت مناسبي انجام مي‌شود و وظيفه رسيدگي و زنده نگه‌داشتن اين نهال‌ها نيز به‌عهده خانواده معظم شهدا خواهد بود.

شهردار منطقه 18نيز در آيين غرس نهال‌ها به ياد شهداي مدافع حرم اين اقدام را در جهت زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا عنوان كرد و گفت: هر كدام از اين نهال‌ها به‌نام يكي از شهداي مدافع حرم نامگذاري شده تا ياد آنها همواره زنده بماند. مصطفي سليمي با اشاره به توسعه فضاي سبز در حاشيه حريم شهر تهران اظهار كرد: 2 ناحيه 6 و 7منطقه در حاشيه حريم شهر تهران قرار دارند و بر اين اساس توسعه فضاي سبز و درخت‌كاري در اين نواحي باعث حراست و نگهداري از زمين‌ها و جلوگيري از تجاوز و تعرض زياده‌خواهان مي‌شود.

وي در ادامه به تلاش‌هاي بسيار سازنده‌اي كه پيش از اين براي افزايش سرانه فضاي سبز انجام شده و تاكنون 100هكتار فضاي سبز به همراه 70هزار اصله درخت در اين بخش‌ها غرس شده است، اشاره كرد. شهردار منطقه 18 از ادامه درختكاري درحريم شهرتهران خبرداد وگفت كه اگر بخواهند جلوي ساخت‌وسازهاي غيرمجاز را در بخش حريم شهر بگيرند بايد تنها به توسعه فضاي سبز و كاشت درختان رو بياورند.

گفتني است در اين مراسم فاطمه آليا، نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي و حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران نيز به همراه جمعي از خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران و شوراياران محلي حضور داشتند و اين نهال‌ها را به ياد شهداي حرم در بوستان قائم غرس كردند.

کد خبر 328129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha