همشهری آنلاین: مقامات وزارت بهداشت فیلیپین یکشنبه ۶ مارس (۱۶اسفند) اعلام کردند که نخستین مورد شناسایی‌شده عفونت ویروس زیکا از سال ۲۰۱۲ در این کشور در زنی آمریکایی که از کشور بازدید می‌کرد، شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جانت گارین، وزیر بهداشت فیلیپین گفت مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به او اطلاع داده‌اند که یک شهروند آمریکایی که برای چهار هفته در طول ماه ژانویه در فیلپین اقامت کرده بود، هفته گذشته پیش از بازگشت به آمریکا دچار علائم مربوط به زیکا شده است.

گارین بدون بیان جزئیاتی درباره این بیمار گفت: «در حال حاضر ما در حال دریافت مشخصات این بیمار از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا هستیم، ازجمله اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که او در فیلپین از آنها بازدید کرده است.»

مقامات وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کردند هنوز شاهدی درباره اینکه چگونه این زن آمریکایی در طول اقامت در فیلیپین دچار ویروس زیکا شده است، در دست ندارند.

تنها مورد قبلی شناخته‌شده زیکا در این کشور در سال 2012 در یک پسر 15 ساله رخ داد. او سه هفته بعد بهبود پیدا کرد.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد لائوس در آسیای جنوب شرقی آخرین کشوری است که سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش کرده است، و به این ترتیب نگرانی‌های درباره نقائص جنینی مربوط به این ویروس افزایش بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، لائوس به 41 کشور دیگر اضافه می‌شود که آغاز سال میلادی 2016 سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش کرده‌اند.

مقامات بهداشتی در لائوس که یک کشور کمونیستی روستایی با حداقل زیربناهای بهداشتی هستند تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

کشور همسایه لائوس، تایلند نیز ماه پیش عفونت زیکا را در یک فرد 22 ساله گزارش کرد که ویروس به طور محلی به او سرایت کرده بود و از آن هنگام بهبود پیدا کرده است. وزارت بهداشت تایلیند از مردم خواست که دچار وحشت نشوند و اعلام کرد که به این کشور از سال 2012 در سال به طور میانگین 5 مورد عفونت زیکا در سال داشته است، اما شیوع بزرگ بیماری رخ نداده است.

کد خبر 327391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha