پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی ایالات‌متحده آمریکا در حال بررسی بیش از یک دو جین عفوت زیکا هستند که ممکن است از طریق آمیزشی منتقل شده باشند.

zika

به گزارش آسوشیتدپرس این ۱۴ مورد عفونت همگی به مردانی مربوط هستند که به مناطق با شیوع زیکا سفر کرده بودند و احتمالاً همسرانشان را که به این مناطق سفر نکرده بودند، از طریق آمیزشی منتقل کرده بودند.

گزش پشه علت اصلی انتشار ویروس زیکا است و موارد انتقال آمیزشی این ویروس نادر بوده‌اند. دو مورد انتقال آمیزشی زیکا ازجمله یک مورد اخیر در تگزاس گزارش شده است و دست کم دو گزارش دیگر از یافته شدن ویروس زیکا در منی خبر داده‌اند.

ویروس زیکا که عمدتاً به‌وسیله پشه‌ها منتقل می‌شود، سال گذشته میلادی در سراسر اغلب بخش‌های آمریکای لاتین و کارائیب به‌سرعت انتشار یافت. تابه‌حال ۸۲ مورد عفونت زیکا در ایالات‌متحده گزارش شده است که مربوط به افرادی بوده است که به مناطق با شیوع زیکا سفر کرده بودند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) از شناسایی ۱۴ مورد احتمالی سرایت آمیزشی زیکا در این کشور خبر دادند، ازجمله دو زنی که آزمایش‌ها عفونت آنان ثابت کرده است. هنوز نتیجه آزمایش‌های همسران این زنان اعلام نشده است. در چهار مورد دیگر آزمایش‌های مقدماتی بیانگر عفونت زنان است، اما هنوز باید نتایج آزمایش‌های تکمیلی اعلام شود. هشت مورد دیگر نیز هنوز مورد بررسی هستند.

به گفته سی‌دی‌سی در میان این ۱۴ زن، چندین زن باردار وجود دارد، اما جزئیات بیشتری اعلام نکرد.

این سازمان همچنین اعلام کرد در حال حاضر شاهدی وجود ندارد که در جهت معکوس زنان بتوانند ویروس را به همسرانشان منتقل کنند، اما پژوهش بیشتری دراین‌باره لازم است.

 این سازمان بار دیگر بر نیاز به استفاده از کاندوم و سایر اقدامات احتیاطی تأکید کرد. سی‌دی‌سی همچنین روز سه‌شنبه یک «اطلاعیه توصیه بهداشتی» صادر کرد، چراکه گزارش‌های جدید بیانگر آن است که انتقال جنسی زیکا محتمل‌تر از حدی است که قبلاً تصور می‌شد.

کد خبر 326277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha