همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی زیکا روز یکشنبه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) نخستین مورد انتقال آمیزشی ویروس زیکا در این کشور را در یکی از ساکنانش اعلام کرد که در هنگام مسافرت به ونزوئلا به ویروس آلوده شده و در بازگشت به پرو همسرش را آلوده کرده بود.

به گزارش رویترز عفونت ویروس زیکا به هزاران مورد مشکوک به میکروسفالیِ، یک نقص نادر جنینی، در برزیل مربوط شده است

به گزارش رویترز  آنیبال ولاسکوئز، وزیر بهداشت پرو اعلام کرد که یک زن 32 ساله از طریق آمیزش جنسی با شوهر 39 ساله‌اش که در شهر موناگاس ونزوئلا به ویروس زیکا آلوده شده بود، دچار عفونت با این ویروس شده است.

وزارت بهداشت پرو اعلام کرد که این هفتمین موررد شناسایی‌شده عفونت ویروس زیکا در پرو و نخستین مورد انتقال آمیزشی آن در این کشور است.

مقامات بهداشتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که عفونت‌های ویروس زیکا در زنان باردار می‌تواند باعث ایجاد میکروسفالی، به دنیا آمدن کودکان با مغز کوچک شود و این عارضه به مشکلات رشدی شدید در نوزادان خواهد انجامید.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اجماع علمی مستحکمی در این باره وجود دارد که زیکا می‌تواند باعث ایجاد نشانگان گی‌یان- باری، یک نشانگان عصبی نادر شود که  فلج گذرا در بزرگسالان می‌انجامد.

رابظه میان ویروس زیکا و میکروسفالی برای نخستین بار در پاییز سال گذشته در برزیل مورد توجه قرار گرفت و تا به حال بیش از ۱۱۰۰ مورد میکروسفالی ثابت‌شده مرتبط با عفونت‌های زیکا در مادران در این کشور شناسایی شده است.

کد خبر 330959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha