یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انستیتوی ملی بهداشت کلمبیا ۴۲۷۰۶ مورد افراد دچار عفونت زیکا از جمله ۷۶۵۳ مورد عفونت در زنان باردار را گزارش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اخرین آمار کلمبیا بیانگر افزایشی ۵۶۹۵ مورد جدید عفونت با این ویروس منتقل‌شونده بوسیله پشه از جمله عفونت ۱۳۰۰ زن باردار در هفته گذشته است.

گرچه علائم بیماری شامل تب پایین، سردرد و درد مفصل در اغلب افراد خفیف است یا بیماری به کلی بی‌علامت است- انتشار سریع زیکا هشدارها را در آمریکای لاتین برانگیخته است، زیرا تصور می‌شود این ویروس با یک نقصان جدی هنگام تولد به نام میکروسفالی در نوزادان زنانی همراه باشد که در طول بارداری دچار عفونت با این ویروس شده‌اند.

میکروسفالی عارضه‌ای غیرقابل‌بازگشت است که در آن نوزادان با سرها و مغزهای به‌طور نابهنجار کوچک متولد می‌شوند و رشد شناختی و حرکتی‌شان دچار اختلال است.

وزارت بهداشت کلمبیا اعلام کرد که ۳۴۴۶۴ مورد عفونت زیکا در این کشور با معاینات بالینی شناسایی شده است. تست‌های ازمایشگاهی عفونت را در ۱۶۱۲ نفر دیگر ثابت کرده‌اند و ۶۶۳۰ نفر دیگر به‌عنوان موارد مشکوک به عفونت زیکا فهرست شده‌اند.

مقامات بهداشتی پیش‌بینی می‌کنند که بیش از ۶۰۰۰ نفر در سال جاری میلادی به ویروس زیکا آلوده شوند، و درصورتی‌که روند مشابه برزیل تکرار شود، انتظار دارند که بیش از ۵۰۰ مورد میکروسفالی رخ دهد.

وزارت بهداشت کلمبیا همچنین سه مرگ ناشی از نشانگان گی‌یان- باری، یک عارضه عصب‌شناختی که گمان می‌رود آن هم با عفونت زیکا مرتبط باشد، را گزارش کرده است.

سازمان جهانی بهداشت که به علت اوج‌گیری‌ موارد نقصان جنینی مربوط به ویروس زیکا وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرده است- هشدار می‌دهد که این ویروس احتمالاً در سراسر قاره آمریکا به‌استثنای کانادا و شیلی منتشر می‌شود.

کد خبر 326546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha