همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اظهارات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد طولانی شدن بحران این کشور و احتمال تقسیم آن، تاکید کرد که این اظهارات در جهت منحرف کردن افکار عمومی از مسئولیت واشنگتن در قبال جنایت های گروه های تروریستی در سوریه است.

دمشق اظهارات کری در مورد بحران سوریه را محکوم کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری سانا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات جان کری در مورد طولانی شدن بحران سوریه و احتمال تقسیم این کشور، گفت که دمشق این اظهارات غیر واقعی که تنها برای پنهان کردن مسئولیت آمریکا در قبال جنایت های گروه های تروریستی است را محکوم می کند.

وی افزود: آمریکا و متحدان منطقه ایش مسئول شعله ور شدن بحران در سوریه و تداوم آن از طریق حمایت از تروریسم و عمل نکردن به مسئولیت خود به عنوان عضو دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

این منبع سوری ادامه داد: آمریکا و متحدانش به ویژه عربستان و ترکیه که منبع افراطی گری و پایگاه اصلی تروریسم به شمار می روند، به اجرای قطعنامه های شورای امنیت در مورد مبارزه با تروریسم پایبند نبودند.

بر این اساس، ملت سوریه چشم به راه پایان یافتن بحران و بازگشت ثبات و امنیت به تمام مناطق این کشور هستند و امروز که شهدای زیادی را در راه مبارزه با تروریسم تکفیری تقدیم کرده اند بیش از هر زمان دیگری مصمم به ریشه کن کردن تروریسم، حفط وحدت و یکپارچگی خاک سوریه و حمایت از حاکمیت مستقل و ملی این کشور هستند.

کد خبر 326242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha