جمعه ۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت :احمدی نژاد در سفر اخیرخود به نیویورک، آمریکا و اسراییل را رسوا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خطیب جمعه تهران در دومین خطبه نماز با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: سفرپربرکت دکتراحمدی نژاد به‌آمریکاسفری بسیار استثنایی بود. احمدی نژاد مانند ستاره‌ای بود که در این اجلاس درخشید.

وی با اشاره ‌به حضور دکتراحمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا ،افزود: رئیس دانشگاه کلمبیا ، رئیس جمهور و نماینده ‪ ۷۰‬میلیون ایرانی را دعوت می‌کند و قبل از اینکه سخنرانی ایشان شروع به فحاشی می‌کند.  دبیر شورای نگهبان گفت: اینها دانشگاهی هستند و نظامی و سیاسی نیستند.

وقتی‌دانشگاهیان کشوری‌اینگونه عمل‌کنند چه‌انتظاری از نظامیان و سیاستمداران آن کشور می‌شود داشت . آیت الله جنتی گفت: آفرین بر دکتر احمدی نژاد که عصبانی نشد و مقابله به مثل نکرد و با متانت صحبت کرد به طوری که دانشجویان حاضر در این جلسه از اول تا آخر جلسه بطور مکرر کف زدند و این‌حرکت آنها دهن‌کجی به رئیس دانشگاه کلمبیا بود.

وی افزود: براساس نظرسنجی انجام شده ، ‪ ۷۷‬درصد دانش‌جویان حاضر در جلسه سخنرانی رییس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا حق را به احمدی نژاد دادند و این سندی بر رسوایی آمریکا واسرائیل است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دکتر احمدی نژاد مطالب بسیار ارزنده‌ای را در این جلسه بیان کرد وگفت سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا توهین به دانشجویان حاضر است چرا که وی می‌پندارد شما توان تشخیص حرف حق را ندارید.

دبیر شورای نگهبان ، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دکتر احمدی نژاد در مرکز قدرت آمریکا،آمریکا را استیضاح کرد.

آیت الله جنتی گفت: رئیس جمهوری عملکرد آمریکا در برخوردار با نهاد خانواده و حقوق زنان را زیر سئوال برد و به آنها در مورد تضعیع حقوق زنان هشدار داد و گفت " چرا خانواده را از هم می‌پاشید و حقوق زنان را نقض می‌کنید؟"

وی افزود: دکتر احمدی نژاد در سخنرانی خود از آمریکا پرسید " چرا اینقدر فقر در کشور ما زیاد است و شما چه کمکی به فقرا کرده‌اید ؟ و چرا اینقدر دروغ می‌گویید و تهمت می‌زنید و چرا عدالت و امانت ندارید؟ " و " چرا به خدا گرایش پیدا نمی‌کنید و سرتاپای حرفهای شمادروغ و تهمت به دیگران است؟"

خطیب جمعه تهران گفت: سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل مانند سخنرانی یک‌انسان سیاسی و روحانی بود.ایشان مانند یک مبلغ اسلامی در ابعاد سیاسی و دینی صحبت کرد.

وی افزود: ایشان در سخنان خود به آیات قرآن استناد کرد و در جایی که خدا و پیغمبر را نمی‌شناسند و کارشان کلاهبرداری و کلاه گذاشتن است ،سخنانش را با نام خدا و ولی عصر ( عج ) آغاز کرد و با استناد به آیات الهی گفت که ظالمان باید منتظر عذاب باشند.

کد خبر 32600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز