همشهری آنلاین: «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در سفری از قبل اعلام نشده برای ادامه مذاکرات با سردار حسین دهقان همتای ایرانی خود در مسکو که هفته پیش انجام گرفت، از امروز (یکشنبه) با مقام های بلندپایه ایرانی در تهران مذاکره می کند.

ایران و روسیه

به گزارش ایرنا، سردار دهقان در سفر به مسکو افزون بر مذاکره با همتای روسی خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار و در باره روابط دو کشور گفت وگو کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور در سفر رسمی خود با رئیس جمهوری و مقامات بلندپایه ایران دیدار و مذاکره خواهد کرد.

وزیران دفاع ایران و روسیه ماه ژانویه (دی) در تهران به توافق میان دولتی در زمینه همکاری نظامی بلند مدت دست یافتند.

وزیر دفاع ایران در سفر به مسکو در کاخ کرملین با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای وبین المللی گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و بیش از یک ساعت طول کشید، رئیس جمهوری روسیه با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی وامنیتی بین تهران، مسکو آن را امری طبیعی واجتناب ناپذیر درجهت منافع دو کشور قلمداد و براستمرار آن در چارچوب توافق های انجام شده تاکید کرد.

پوتین در ادامه با مهم ارزیابی کردن همکاری های راهبردی ایران و روسیه در مقابله و مهار بحران های منطقه ای، نقش دو کشور را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت دانست.

رییس جمهوری روسیه در ادامه با استقبال از ورود ایران به بازارهای جهانی، بعد ازاجرایی شدن برجام، آن را یک حق طبیعی دانست و تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی را خواستار شد.

سردار دهقان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دفاعی امنیتی دو جانبه را بسیارخوب وسازنده بیان کرد وگفت: روابط تهران - مسکو راهبردی و دراز مدت است.

سردار دهقان با تجلیل از نقش موثر و تصمیمات راهبردی وسرنوشت ساز رئیس جمهوری روسیه درکمک به حل بحران های پیچیده منطقه تاکید کرد: باید با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ، تروریسم را از منطقه ریشه کن کنیم.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه روابط، گفت: این روند می تواند به الگوی مناسبی برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود.

کد خبر 325872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha