همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از اضافه شدن ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سهمیه استخدام 17 هزار پرستار از سوی دولت به وزارت بهداشت ،افزود : این سهمیه مربوط به تخت‌های بیمارستانی است که به تعداد زیادی ظرف یک سال و نیم آینده در کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان این که با این شکل مدیریت بیمارستان‌های موافق نیستیم، اظهار داشت : موافق این نیستیم که دولت بیمارستان‌ها را اداره کند، دولت می‌تواند نظارت کند و تصدی گری را واگذار کند.

وی با اشاره به نیاز وزارت بهداشت و درمان کشور به 100 هزار پرستار، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به این که دولت نباید بزرگتر شود، اجازه استخدام پرستار به این وزارتخانه نمی‌دهد.

هاشمی با اشاره به مدیریت بیمارستان‌ها از سوی دولت در شرایط فعلی ، اضافه کرد: اگر بناست مدیریت بیمارستان‌های دولتی باشد، باید اجازه استخدام پرستار داده شود و اگر به مدیریت هیات امنایی بیمارستان‌ها به عنوان واحد اقتصادی مستقل اعتقادی هست، مجلس شورای اسلامی باید مجوز قانونی آن را بدهد.

وی گفت: در کشور نه به مورد اول توجه می‌شود و نه درباره مورد دوم تصمیم گیری می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: این وزارتخانه در شرایط کنونی به حداقل دو برابر تعداد فعلی پرستار نیاز دارد و به نوعی از پرستاران کنونی که جور عده ای را که حضور ندارند را می‌کشند ممنونیم و امیدواریم در مجموع این مساله تعیین تکلیف شود.

وی به اجرای برجام و فرصت های پیش آمده برای حوزه بهداشت و درمان برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی اشاره و اظهار کرد : از سرمایه‌های خارجی به ویژه در نوسازی صنعت داروسازی، ساخت بیمارستان‌های مدرن و ارتقای دانش تجهیزاتی این حوزه می‌توان سود برد.

وی با بیان این که اکنون 96 درصد داروهای مصرفی، در داخل کشور تولید می‌شود، افزود : سرمایه گذاری خارجی در داروسازی، اشتغالزایی و افزایش کیفیت داروها و امکان رقابت تولیدات داخلی با جهانی را فراهم می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم میزان صادرات داروی تولید داخل دو برابر شد، ادامه داد: میزان صادرات داروی کشور ناچیز است و انتظار از این حوزه بیشتر است.

وی یادآور شد : با رفع تحریم‌ها و فضای همدلی در کشور باید سرمایه گذاران بین المللی به سرمایه گذاری مشترک در ایران اعتماد کنند تا رقم‌های مورد هدف محقق شود.

وی با بیان این که در تولید تجهیزات حوزه بهداشت و درمان کمی از سطح تولید دارو عقب تریم، خاطرنشان کرد : امید زیادی داریم تا در سفرهای دو جانبه آینده با کشورهای دنیا، کارخانه های جدیدی راه اندازی شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم به کارگیری مدل‌های اقتصادی مشخص برای ارتقا دانش فنی در حوزه پزشکی در کشور، افزود: این هدف باید برای ساخت بیمارستان‌های مدرن و مجهز آموزشی پژوهشی به کار گرفته شود.


وی به بیمارستان‌های مجهز ترکیه ساخت مشترک ترکیه با ایتالیا یا کره جنوبی اشاره و اضافه کرد : باید از تجارب شرکت‌های معتبر دنیا مانند پاستور فرانسه که شریک مهم دارویی ایران است، بهره گیری شود.

وی با بیان این که تازه سه هفته از اجرایی شدن برجام گذشته است و خارجی ها با احتیاط به ایران نزدیک می‌شوند، گفت : برای افزایش میزان سرمایه گذاری ها در حال مذاکره با کشورهای خارجی هستیم.

وزیر بهداشت در چهارمین سفرش به استان سمنان، دو طرح بزرگ شامل بیمارستان گرمسار و ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان را افتتاح و از چندین طرح درمانی، و بهداشتی در شهرستان های گرمسار، آرادان، سمنان و دامغان بازدید کرد.
با حضور وزیر بهداشت 965 میلیارد ریال طرح مختلف افتتاح و یا کار ساخت آن آغاز شد.

کد خبر 323822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha