سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی داوطلب ضمن ناکام گذاشتن حملات ائتلاف متجاوز به شهرهای مأرب، تعز و الجوف، تلفات سنگینی را به عربستان وارد کردند. از سوی دیگر هیات دیپلماتیک روسیه صنعا را ترک کرد.

ارتش یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی امروز (سه‌شنبه 13 بهمن) موفق شدند حملات نیروهای متجاوز سعودی را در شهرهای مارب، تعز و الجوف ناکام گذاشته و خسارات سنگینی به تجهیزات آنها وارد کنند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در روستای قمر در جیزان، یک خودروی زرهی "برادلی" و یک تانک نوع "آبرامز" را با بمب به طور کامل منهدم کردند.

همچنین ارتش یمن در روستای "المجازه" در منطقه "عسیر" یک تانک آبرامز عربستان و نیز دو خودروی دیگر را در همین منطقه منهدم کرد و چهار خودروی زرهی و چهار خودروی زرهی برادلی را در شرق شهر "الربوعه" در عسیر آتش زدند.

این درحالی است که جنگنده‌های عربستانی امروز 30 بار مناطق مختلف یمن از جمله منطقه 20 را در استان مارب هدف قرار دادند.

در بمباران موشکی ارتش عربستان در شهر حیدان، یک مادر و کودک یمنی به شهادت رسیدند.

در منطقه شراوه در شهر باقم واقع در استان صعده نیز پنج شهروند یمنی زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های دشمن پایگاه السواد در جنوب صنعا و یک مدرسه در ابودوار در شهر مستبا و نیز منطقه فرضه در صنعا را هدف حملات خود قرار دادند.

این حملات دشمن منجر به زخمی شدن یک یمنی شد. همچنین فرودگاه الحدیده امروز پنج بار هدف حملات دشمن قرار گرفت.

این در حالی است که هیات دیپلماتیک روسیه صنعا پایتخت یمن را بدون ارائه هرگونه توضیحی برای این اقدام خود ترک کرد.

سایت المشهد الیمنی به نقل از برخی منابع در فرودگاه بین المللی صنعا اعلام کرد که کادر سفارت روسیه شامل دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی فرودگاه را با یک هواپیمای ویژه ترک کردند.

پیش از این خبرهایی مبنی بر تلاش روسیه برای خروج صالح به خارج یمن با یکی از هواپیماهایش منتشر شده بود اما مسکو آن را رد کرد.

کد خبر 323772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha