همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم یمن در میدان باب الیمن در صنعاء برای محکوم کردن تجاوزهای عربستانی آمریکایی علیه کشورشان راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

راهپیمایی هزاران یمنی در صنعاء برای محکوم کردن تجاوزهای عربستانی آمریکایی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المسیره یمن، این راهپیمایی گسترده با شعار "کشتار دسته جمعی بازار در نهم جنایت آمریکایی است"، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی برای محکوم کردن جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در یمن از جمله "جز در مقابل خدا به زانو در نمی‌آییم"، "آمریکا مادر شرارت‌ها است"، آمریکا همان مادر جنایت‌ها است"، "آمریکا شیطان بزرگ است" و شعارهای دیگری سر دادند.

پیشتر کمیته عالی انقلابی یمن بر اهمیت مشارکت گسترده در این راهپیمایی که در چارچوب تحرکات مردمی برای بر ملا کردن جنایت‌های ائتلاف متجاوز و کشتارهای دسته جمعی هولناک غیرنظامیان و حملات عمدی به بازارها صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را در محکوم کردن سیاست آمریکا در منطقه و عکس‌هایی که نشانگر شنیع بودن جنایت‌های ائتلاف متجاوزان در حق مردم یمن است، در دست گرفتند.

کمیته عالی انقلابی یمن همچنین بر اهمیت ادامه راهپیمایی‌های گسترده برای رساندن صدای مردم یمن به تمامی آزادگان جهان تاکید کرد.

ساکنان محلی عنوان داشتند، در پی حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان به بازاری در منطقه «نهم» دست کم 32 غیرنظامی کشته و دست کم 41 غیرنظامی زخمی شدند.

پیشتر نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل کشتار در بازار "خلقه" که توسط جنگنده‌های سعودی در روز شنبه 27 فوریه در شهرستان نهم صورت گرفت، محکوم کرد.

پس از دعوت نهادهای حقوق بشری برای توقف فروش اسلحه به عربستان، عفو بین الملل نیز توقف فوری فروش سلاح‌ به عربستان با توجه به جرایم جنگی و ضد بشری این کشور در یمن خواستار شده است.

پارلمان اروپا نیز اخیرا قانونی را تصویب کرد که براساس آن اتحادیه اروپا باید صادرات سلاح به عربستان را ممنوع کند.

کد خبر 326866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha