همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه سوریه درباره انفجارهای تروریستی در منطقه سیده زینب (س) به سازمان ملل متحد و شورای امنیت دو نامه ارسال کرد.

syria

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه سیده زینب (س) استان ریف دمشق با هدف جلوگیری از برگزاری مذاکرات سوری-سوری اجرا شد.

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان خاطرنشان کرد، گروه‌های تروریستی برخوردار از حمایت کشورهایی همچون عربستان، قطر و ترکیه برای جلوگیری از برگزاری مذاکرات سوری-سوری یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در ایستگاه اتوبوس عمومی در محله مسکونی "کوع السودان" در منطقه سیده زینب (س) منفجر کردند و دو عامل انتحاری نیز پس از تجمع مردم و نیروهای امدادی برای کمک به آسیب‌دیدگان، کمربندهای انفجاری خود را بین مردم منفجر کردند.

آمار اولیه حاکی از شهادت بیش از 50 شهروند و زخمی شدن بیش از 105 نفر دیگر بود که حال برخی از زخمی‌ها بسیار وخیم است و آسیب‌ هایی نیز به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود آورده است: گروه‌های تروریستی با این حمله‌های خونین تلاش می کنند مانع آغاز مذاکرات سوری-سوری که دولت سوریه پیشگام برگزاری آن است، بشوند و مردم را به ترس و وحشت بیندازند و روحیه عوامل خود را بالا ببرند ؛عواملی که در میدان جنگ با ارتش سوریه هر روز متحمل شکست می‌شوند و خود را در برابر پیروزی‌های بزرگ ارتش ناتوان و عاجز می‌بینند.

وزارت خارجه سوریه افزود: مسئله جالب این است که عوامل حمله‌های تروریستی در بیانیه‌ای اعلام کردند هدفشان از این کشتار بالا بردن روحیه هیأت مذاکره‌کننده تحت امر عربستان است؛ هیأتی که از ریاض دستور می‌گیرد و با هیأت دولت سوریه در ژنو تحت نظارت استفان دی میستورا مذاکره خواهد کرد.

دولت سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تدابیر بازدارنده‌ای در قبال حامیان مالی گروه‌های تروریستی طبق مفاد قطعنامه‌های 2170 ، 2178 ، 2199 و 2253 بیندیشد و از سیاسی‌کاری و برخورد دوگانه با مسئله مبارزه با تروریسم پرهیز کند و به قوانین بین‌الملل احترام بگذارد و از دمشق در مبارزه با تروریسم حمایت کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان نامه‌های خود آورده است: دولت سوریه از دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد که انفجارهای اخیر و دیگر انفجارهای تروریستی وحشیانه را که قربانیان آن مردم عادی مناطق و شهرهای مختلف سوریه هستند، محکوم کنند.

کد خبر 323564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha