همشهری آنلاین: رهبران کشورهای جهان فردا (پنجشنبه) با هدف جمع آوری ۹ میلیارد دلار برای کمک به ۱۸ میلیون سوری جنگ زده و مهار بحران پناهجویان در لندن گرد هم می‌آیند.

کنفرانس بین‌المللی در لندن برای کمک به آوارگان سوریه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هدف این کنفرانس که چهارمین کنفرانس در نوع خود است و توسط سازمان ملل، انگلیس، کویت، نروژ و آلمان برگزار می‌شود، برآورده کردن درخواست جمع آوری اموالی به ارزش 7/73 میلیارد دلار است. پیشتر سازمان ملل درخواست خود را برای جمع آوری این کمک‌ها مطرح کرده بود و به آن 1/23 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای منطقه افزوده می‌شود.

فرح دخل الله، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت که این کنفرانس با هدف جمع آوری میلیاردها دلار کمک انسانی برای کمک به حل بزرگترین بحران انسانی در جهان است و این کنفرانس به پناهجویان در بلندمدت از طریق تدابیری برای ایجاد فرصت‌های شغلی و راه‌های معیشتی برای آنها و بهبود فرصت‌های آموزشی کمک می‌کند بهترین فرصت را برای بازگشت به کشورشان داشته باشند.

وی افزود: برگزار کنندگان این کنفرانس به نحو کارآمدی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مورد کمک‌ها در تماس هستند. از نظر ما نیز کمک‌های ارائه شده توسط این کشورها بسیار بوده است.

در همین حال، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با بیش از 70 مسئول بین‌المللی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی دیدار خواهد کرد؛ دیدارهایی که مقدمه‌ای برای کنفرانس حامیان مالی است که فردا برگزار می‌شود.

فرح دخل الله در مورد کمک‌های انگلیس به آسیب دیدگان از بحران سوریه نیز گفت: انگلیس در پیشرو کشورهای حمایت کننده است و ما بیش از 1/1 میلیارد پوند استرلینی (حدود 1/58 میلیارد دلار) ارائه دادیم.

کد خبر 323928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha