همشهری آنلاین: شماره بیستم (بهمن ۱۳۹۴) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. به گزارش مارکتینگ‌نیوز در این شماره نیز همچون گذشته تلاش شده تا مطالب کاربردی و متنوعی در اختیار مخاطبان هدف مجله قرار گیرد.

شماره بیستم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

مدیران عامل در شرکت‌های پخش می‌توانند از این نشریه به عنوان یک ابزار کمک آموزشی مفید برای نیروهای خود استفاده کنند.

  • چکیده مجله
  • یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

  • سرمقاله

راهکارها و پیشنهاداتی برای مدیریت فروش، به قلم دکتر شهباز برآهویی، مدرس دانشگاه

  • سرخط خبرها

- فراخوان سازمان لیگ برای جشنواره پایان‌نامه‌های برتر بازاریابی فوتبال 
- برگزاری دوازدهمین نمايشگاه بين‌المللي تبليغات و بازاريابي 
- پلمپ سه شرکت بازاریابی در کرمانشاه
- آغاز فعالیت بازار خرده‌فروشی برق

  • مدیریت فروش

- مدیریت چرخه فصلی فروش
اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چکار می‌کنید؟ پاسخ دادن به این سؤال برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش‌های شدید می‌شود.
 
- اشتباهات فروش
علت تعلل برخی از فروشندگان در کارشان چیست؟
تقریباً همه ما در مقاطعی از زندگی خود متهم به تعلل کردن می‌شویم. این مسئله از زمانی که به مدرسه می‌رفتیم و درس خواندن را به شب قبل از امتحان موکول می‌کردیم تا الآن که قرار است جلسه مهمی با یک مشتری کلیدی داشته باشیم ولی تا یک روز مانده به جلسه هیچ چیزی را آماده نکرده‌ایم، در کنار ما وجود داشته است.

  • گزارش

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
نهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از 12 لغایت 15 دی ماه 1394 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

  • میزگرد

دکتر حسین صفرزاده: دبیر کمیته منابع انسانی انجمن شرکت‌های پخش ایران، عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه
دکتر علیرضا افشارنژاد: عضو هیئت علمی دانشگاه
داریوش غلام‌زاده: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز
حمیدرضا صمدی: مدیر منابع انسانی
پرویز درگی: مدیرعامل شرکت TMBA و مدیرمسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز

  • کسب‌وکار موفق

مراحل ایجاد یک کسب‌وکار موفق
عده زیادی از مردم همواره درصدد آنند که کسب‌وکار جدیدی به راه بیندازند تا بتوانند درآمد خود را افزایش داده و پا جای پای افراد موفقی که می‌شناسند بگذارند. اما بارها و بارها دیده‌ایم که تعداد قابل‌توجهی از این افراد، شغل جدید خود را آغاز کرده اما هرگز نتوانسته‌اند که آن را تا حتی یکسال ادامه دهند و به سرعت آن را متوقف نموده‌اند. تغییر کاربری مغازه‌های مختلف و ناتمام ماندن پروژه‌های بیشمار اطراف ما، خود نمایانگر این نکته است.

  • طراحی فروشگاه

رازهای طراحی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی
آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که وارد یک فروشگاه خرده‌فروشی شوید و با تعداد زیادی از اجناسی که قصد خریدن آنها را نداشتید از فروشگاه بیرون بیایید؟ خرده‌فروشان به خوبی می‌دانند که چگونه از قدرت طراحی برای وسوسه کردن بازدید کنندگان به خرید بیشتر استفاده کنند.

  • بازاریابی نوین

تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان
امروزه شركت‌ها و سازمان‌ها با طراحي و توليد محصول و خدمات جديد و با بهره‌گيري از ابزارهاي متنوع ترويجي، سعي در كسب بخش بيشتري از سهم بازار و بالا بردن فروش محصولات و یا خدمات خود دارند، اما برخي از اين ابزارها توانايي ترغيب مصرف‌كنندگان به خريد محصول، به ويژه در مراحل پاياني تصميم‌گيري را ندارند. مردم از محيط خود، رسانه‌هاي جمعي و نيز تعامل با ساير افراد، اطلاعاتي را دريافت مي‌كنند، اطلاعاتي كه از طريق تعامل با ساير افراد در مورد محصولات و خدمات حاصل مي‌شود و نتيجه تجربه شخصي آنها يا اطلاعات دريافتي از نيروهاي فروش يا ساير مصرف‌كنندگان است، در محيطي كه اعتماد به سازمان‌ها و آگهي‌هاي تبليغاتي كاهش يافته است، تبليغات دهان به دهان راهي براي دستيابي به يك مزيت رقابتي است.

  • مذاکره

اشتباهات در مذاکرات قیمتی
مذاکره کردن با مشتری در مورد قیمت یکی از نگرانی‌های همیشگی فروشندگان است. استراتژی‌های قیمت‌گذاری محصول توسط مدیریت سازمان به واحد فروش ابلاغ می‌شود و مدیر یا سرپرست نیز آن را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد. همچنین محدوده تخفیفات نیز به فروشنده گفته می‌شود تا خارج از آن محدوده تعهدی برای شرکت ایجاد نکند.

  • مصاحبه

مصاحبه با امیرحسین خرمشاهی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی "روزآمد"

  • مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های برقراری ارتباط موثر با مشتری
از آنجا که فعالیت اصلی ما بازاریابان و فروشندگان «برقراری ارتباط» است و همه رفتارهای خود را در این قالب بروز می‌دهیم، لازم است مهارت‌های ارتباط مؤثر را بیاموزیم.

  • پرسش و پاسخ

اصول و روش‌های کنترل در بازاریابی و فروش

  • توهم دانش

استفاده ناصحیح از شبکه‌های اجتماعی
مدتی است استفاده از شبکه‌های اجتماعی به شدت در حال رشد است، اکثر اوقات‌مان حتی اوقات علمی خود را در این شبکه‌ها سپری می‌کنیم، خواندن جملات کوتاه سطحی، مغزمان را برای مطالعه ارضا می‌کند و ما از خواندن کتاب مثل همیشه دورتر می‌شویم. این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که عضو این شبکه‌های اجتماعی نباشد و از آنها استفاده نکند. آمار نشان می‌دهد بیش از 90 درصد اوقات، تلفن هوشمند در فاصله کمتر از یک متری ما قرار دارد . بحث بر سر چگونگی استفاده از این شبکه‌ها بسیار است، اما چیزی که به نظر پرخطرتر از هر چیز دیگری است، نوعی بیماری است که به تازگی در حال رشد است و نام آن را می‌توانیم "توهم دانش" بگذاریم!

  •  کتابخانه

آشنایی با دو کتاب در حوزه بازایابی و فروش

ماهنامه بازاریاب بازارساز نشریه‌ای کاربردی در حوزه‌ی بازاریابی، فروش و پخش و توزیع است که به صورت ماهانه منتشر می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66475273 در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 322763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha