همشهری آنلاین: پنجمین شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری با گزارش‌ها، پرونده‌ها و گفتگوهای گوناگون مرتبط با بانکداری الکترونیکی و آینده کسب‌وکار و نیز بررسی نقش فناوری اطلاعات در بورس منتشر شد.

شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری منتشر شد

به گزارش مؤسسه دیده‌بان آی‌تی، پنجمین شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری با سرمقاله‌ای تحت عنوان «برجام و فرجام فرار مغزها» آغاز شده است.

پرونده فراصنعت فاوا درباره «بورس و فناوری اطلاعات» به بررسی نحوه تاثیرگذاری تحلیل‌های آنلاین و سیستم‌های تکنیکال در جلب سرمایه‌گذار و تصمیم‌گیری سهام‌داران در مطلبی با عنوان «اینجا بورس آنلاین است» می‌پردازد. در ادامه گفتگویی با علیرضا مستقل، مدیر تحلیل کارگزاری تدبیرگران فردا، آمده است که از نگاه او «آنلاین شدن معاملات بورس، عامل بهبود جذب سرمایه خرد و کلان» است. بهروز صمدی، تحلیگر و مدرس کارگزاری اقتصاد بیدار نیز در مقاله‌ای از تحلیل تکنیکال و نرم افزارهای آن در تالار شیشه‌ای سخن می‌گوید. این پرونده همچنین دو سایت استراتژیک کدال و تدان را در «تدان و کدال در مسیر بهبود بورس» بررسی کرده است.

کارکرد دوگانه آنلاین شدن معاملات را نیز سیدرضا علوی، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات، درباره اینکه «شیشه گروه‌های مجازی بورس در معرض سنگ» است هشدار می‌دهد و علیرضا قنبرعباسی، مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه در مقاله «سامانه معاملات آنلاین؛ از گسترش بازار تا جذب سرمایه‌گذار خارجی» به آسیب‌شناسی معاملات آنلاین می‌پردازد. در ادامه نازنین خوشنویسان، تحلیلگر بازار سرمایه «نگاهی گذرا به حضور شرکت‌های رایانه‌ای در بازار سرمایه» دارد که حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات در بورس را بررسی می‌کند.

پرونده بانکداری الکترونیکی در این شماره، نگاهی دارد به «بانکداری الکترونیکی و آینده کسب‌وکار» و به همین بهانه گفتگویی داشته است با حسین رأسی، مدیرعامل شرکت توسن تحت عنوان «فرار مغزها؛ بزرگ‌ترین خطری که‌ آینده فناوری در ایران را تهدید می‌کند». در گفت‌وگویی دیگر نیز دکتر سید مهدی حسینی، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مهراقتصاد، می‌گوید که «عملیاتی کردن‌ بانکداری اسلامی بدون توجه به فناوری‌های نوین امری است محال».

پرونده بانکداری الکترونیکی در این شماره همچنین دارای اینفوگرافی‌هایی با موضوع «بانک؛ موسسه‌ای برای انجام امور روزمره» و «CORE Banking، سفری به بانکداری متمرکز» است.

این شماره در پرونده امنیت اطلاعات خود، «مهندسی اجتماعی و امنیت سایبری» را مورد بررسی قرار داده و در مطلبی با عنوان«هک کردن سیستم عامل انسانی» نگاهی انداخته است به نقش مهندسی اجتماعی در امنیت سایبری. همچنین چند اینفوگرافی با عناوین «نیروی انسانی، ضعیف‌ترین حلقه محافظت از اطلاعات است»، « نقشه راهی برای رهبری آینده سیستم‌های امنیت اطلاعات» و نیز «پنج چالش عمده مدیر ارشد امنیت اطلاعات» در این پرونده گنجانده شده است.

ماهنامه دیده‌بان فناوری در شماره جدید خود، پرونده‌ «اقتصاد و مدیریت» را به «پرونده مدیران ارشد اطلاعات» اختصاص داده است که به بررسی «مسیر موفقیت برای یک CIO جدید» پرداخته و تحلیل هاروارد بیزنس ری وی یو را درباره «تحول در کسب‌وکار و نقش مدیر ارشد اطلاعات» پیش روی علاقه‌مندان گشوده است.

گزیده‌ای از اخبار دنیای امنیت اطلاعات، گزارشی از هکاتون توسن و نیز بخش‌هایی از نشست خبری رئیس سازمان پدافند غیرعامل از دیگر مطالبی است که در این شماره ماهنامه دیده‌بان فناوری پیش روی خوانندگان نهاده شده است.

این نشریه که قصد دارد با همکاری جمعی از مدیران، اقتصاددانان، فناوران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، اقتصاد، بانک و بانکداری الکترونیکی، صنعت و مدیریت؛ بسترساز ارتقای جایگاه فاوا در حد یک فراصنعت تأثیرگذار در کشور باشد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علیرضا صالحی و در هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان آماده‌سازی و انتشار می‌یابد که شماره پنجم آن در ۹۲ صفحه و با بهای ۱۲هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. جهت تهيه اين ماهنامه به نشانی mrcenter.ir مراجعه كنيد.

گفتنی است که این نشریه از دیدگاه‌های همه علاقه‌مندان استقبال کرده و با تلفن ۸۸۷۴۹۴۱۲ و ایمیل info@dfe.ir آماده شنیدن نقدها و اظهارنظرهای نخبگان و کارشناسان است.

کد خبر 319732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha