همشهری آنلاین: تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال نهم، شماره‌ی ۴۶، آذر و دی ۱۳۹۴) منتشر شد.

چهل و ششمین شماره توسعه مهندسی بازار منتشر شد

این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

توسعه مهندسی بازار در شماره‌ی جدید (شماره‌ی 46، آذر و دی 1394، سال نهم) دست‌کم 10 عنوان و موضوع را مورد توجه قرار داده است که عبارتند از:

1) بازاریابی و فروش
2) تبلیغات
3) برند و رفتار مصرف‌کننده
4) بسته‌بندی
5) قیمت‌گذاری
6) نورومارکتینگ
7) خرده‌فروشی
8) مدیریت
9) زبان بدن (تحلیل رفتار غیرکلامی)
10) کارآفرینی.

کارآفرینی را به تازگی به مجموعه‌ی مطالب نشریه افزوده‌ایم و این به دلیل حضور پرلطف تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات بود به دفتر مجله. این دانشجویان عمدتاً برای خودشان کسب‌وکاری راه انداخته‌اند و اکنون پس از سالها دوری از فضاهای آموزشی و مراکز علمی، اهتمام خویش را به‌کار برده‌اند تا برای رونق کسب‌وکارشان، دانش خویش را ارتقا بخشند.
با این توضیح به سراغ معرفی این شماره‌ی نشریه می‌رویم.

  • گفت‌وگوها

توسعه مهندسی بازار در این شماره حاوی 6 گفت‌وگو است که عبارتند از:
ـ گفت‌وگو با مترجم کتاب فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند
ـ گفت‌وگو با مارتین لیندستروم، اعجوبه‌ی دنیای نورومارکتینگ و برند
ـ گفت‌وگو با مارتین سورل، مدیر آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP)
ـ گفت‌وگو با مارک رید، مدیر استراتژی و مدیر دیجیتال آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP)
ـ گفت‌وگو با سارا آل‌توخیم، مدیر بینش خرده‌فروشی
ـ گفت‌وگو با سوزان اکبرپور، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ماواتار

گفت‌وگوها در توسعه مهندسی بازار با این ویژگی دنبال می‌شود که افراد برجسته و شاخص در حوزه‌های متنوع بازاریابی و فروش، برندینگ، تبلیغات، و خرده‌فروشی در قالبی نرم و آسان، از مفاهیم بنیادی و موضوعات تازه می‌گویند. در این شماره، اولین گفت‌وگو با مترجم کتاب "فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند" درج شده است.

1. امیرمصطفی اعرابی‌پور، مترجم این کتاب، از ویژگیهای ممتاز کتاب "فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند" می‌گویند که ما باید مدیران ارشد و تصمیم‌گیر را همیشه با نیمکره‌ی راست مغز هدایت کنیم. در این کتاب، خواننده می‌آموزد چگونه می‌توان نیمکره‌ی راست مغز را فعال کرد. خوشبختانه این کتاب به تازگی از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

2. مارتین لیندستروم در گفت‌گو با مجله‌ی توسعه مهندسی بازار از پژوهشهای تازه‌اش در حوزه‌ی نورومارکتینگ و برند می‌گوید. او در این گفت‌وگو، تعریف فوق‌العاده ساده‌ای از نورومارکتینگ دارد و از نقش کودکان در انتخاب برندها می‌گوید که کل اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

3. گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP) سومین گفت‌وگوی این شماره‌ی نشریه است. مارتین سورل، مدیر این آژانس تبلیغاتی، و مارک رید حرفهای جالبی برای تبلیغات دارند. آژانسهای تبلیغاتی ایران با خواندن این صحبتها، قطعاً برای کانون تبلیغاتی خود باید اقدامات تازه‌ای را آغاز کنند.

4. گفت‌وگوی توسعه مهندسی بازار با سارا آل توخیم، مدیر بینش خرده‌فروشی را در صفحات پایانی مجله ـ 48 و 49 بخوانید. این گفت‌وگو نگاهی دارد به آینده‌ی خرده‌فروشی در ایران.

  • تبلیغات

تبلیغات در این شماره‌ی مجله، 18 صفحه را به خود اختصاص داده است. این مطالب و آثار عبارتند از؛
1. گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP)
2. تبلیغات محیطی در عصر حاضر
3. بیلبوردهای خوردنی و خوشمزه
4. نقش ترس در تبلیغات
5. ارزیابی اثرگذاری تبلیغات با استفاده از رسانایی پوست
6. تبلیغات چریکی ایکس‌باکس از شرکت مایکروسافت

ارزیابی اثرگذاری با استفاده از رسانایی پوست" برای کارگزاران تبلیغات و آژانسهای تبلیغاتی می‌تواند جالب باشد؛ چرا که پیش از این، برای سنجش و ارزیابی اثربخشی تبلیغات، عمدتاً به سراغ روشهای مستقیم و پرسش و پاسخ از بینندگان تبلیغات می‌رفتیم. اینک با حضور تکنولوژیهای مدرن می‌توانیم بدون پرسش مستقیم، سیگنالهای الکتریکی پوست را بررسی کنیم و برای تک‌تک ثانیه‌های یک آگهی تبلیغاتی، ارزیابی و سنجش صورت گیرد.
سایر موضوعات تبلیغات را بهتر است در مجله دنبال کنید. فراتر از این موضوعات، مجله به لحاظ ژورنالیستی، برخی موضوعات عام و سرگرمی را به‌عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم و دانش بازاریابی به‌کار گرفته است.

  • موضوعات عام و سرگرمی برای انتقال مفاهیم بازاریابی

توسعه مهندسی بازار همچون شماره‌های پیشین در این شماره نیز موضوعات عام و سرگرم‌کننده را مناسبتی می‌داند تا در پرتو آن خواننده به اطلاعاتی تازه دست یابد، و یا گرایش جدیدی در رفتارهای خود پدید آورد. در این شماره به 2 موضوع جالب پرداخته‌ایم:

1ـ 10 فرمان اف‌بی‌آی برای تحلیل رفتار غیرکلامی
2ـ درس مدیریتی از مادرزن

اف‌بی‌آی در حوزه‌ی تحلیل رفتار غیرکلامی یا زبان بدن، از سالها پیش فعالیتهای فراوانی داشت که در قالب جزوات رسمی یا غیررسمی برای آموزش از آن بهره می‌برد. جو ناوارو، مأمور کارکشته‌ی اف‌بی‌آی، حاصل تجربیاتش را در قالب کتابی چاپ و منتشر کرده و متخصصان برای تحلیل رفتار غیرکلامی به آن مراجعه می‌کنند. پیش از مطالعه‌ی این کتاب، بهتر است با ده فرمان این مأمور کارکشته آشنا شوید که در صفحات 34 و 35 می‌خوانید.

6 درس مدیریتی از مادرزن به نظرم جالب است برای آنها که دوست دارند پراقتدار رفتار کنند. ما می‌توانیم از بسیاری چیزها، الگو بگیریم. مادرزن نیز الگویی است که در نوع خود جالب است؛ چرا که در بسیاری از موارد نمی‌توانید با نظر او مخالفت ورزید. چگونه مادرزن چنین اقتداری دارد؟ اگر همین اقتدار را شما داشته باشید، می‌تواند گره‌گشای کارتان برای اداره‌ی امور باشد.

  • فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد، دکتر رابرت سایمونز

توسعه مهندسی بازار هر شماره یک فیلم آموزش بازاریابی دارد از دانشگاه هاروارد. این فیلم به زبان انگلیسی است و شرکت TMBA آن را با زیرنویس فارسی ترجمه و برای خرید در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
رهایی شرکتها از شکست؛ کنار گذاشتن غرور و اجرای 7 راز کلیدی" عنوان این فیلم آموزش بازاریابی است که با حضور دکتر رابرت سایمونز از دانشگاه هاروارد اجرا شده است. برای خرید این فیلم می‌توانید با فروشگاه انتشارات بازاریابی تماس بگیرید.

  • تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات و فروش

صفحات 62 و 63 توسعه مهندسی بازار را ببینید. حاوی 14 عنوان کتاب درباره‌ی تمام موضوعاتی است که در نشریه به آن پرداخته‌ایم. علاقه‌مندان برای افزایش دانش بازاریابی، برندینگ، فروش، رفتار مصرف‌کننده، خرده‌فروشی می‌توانند با اطلاع از کتابهای چاپ شده، سفارش خرید خود را به فروشگاه انتشارات بازاریابی بدهند.

شماره تلفن فروشگاه انتشارات بازاریابی 71 و 66408251 (021)، فروشگاه آنلاین: www.Marketingshop.ir

گفت‌وگو با استادان خارجي و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): مارتین لیندستروم، مارتین سورل، مارک رید (آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی)، سوزان اکبرپور (بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ماواتار)، سارا آل‌توخیم (مدیر بینش خرده‌فروشی کانتار).

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 66475273(021) و 66477016 (021) تماس بگیرید.

کد خبر 321415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha