همشهری آنلاین: چهاردهمین شماره ماهنامه دنیای قلم، با موضوع ایثار منتشر شد.

چهاردهمین شماره ماهنامه دنیای قلم

در این شماره مفهوم ایثار و چگونگی ترویج فرهنگ آن در بین دولتمردان و جامعه موردبررسی قرار گرفته است.

در این شماره آثار و گفتاری از نصرت‌الله مالکی (مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت امور خارجه)، سعید الفتی (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران)، ناصر خالقی (مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران)، محمدحسین چراغی (مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ایثارگران)، ایرج گلشنی (مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت)، بابک رضایی (مشاور ریاست سازمان سینمایی)، افشین یداللهی (شاعر و ترانه‌سرا)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، امیرمهدی ژوله (فیلمنامه‌نویس)، سعید عقیقی (فیلمنامه‌نویس)، بابک تبرایی (فیلمنامه‌نویس و مترجم)، محمد معمارزاده (نقاش)، محمدرضا بهارناز (عکاس)، مرتضی فرید (مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست)، محمودرضا حسنوند (مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت تعاون)، محمدحسین کفراشی (مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش) و... منتشر شده است.

در بخش گالری که بخش ثابت نشریه دنیای قلم است، عکس‌های محمدرضا بهارناز به چاپ رسیده است.

نصرت‌الله مالکی در مورد مصادیق ایثار در وزارت امور خارجه در عصر حاضر صحبت کرده است. سعید الفتی افول مقوله ایثار در حال حاضر را مورد نقد قرار داده و راه‌کارهایی برای ترویج فرهنگ ایثار بیان کرده است. افشین یداللهی از ویژگی‌های ترانه تیتراژ فیلم و ویژگی‌های آن می‌گوید. محمدرضا بهارناز تفاوت زندگی شهری و عشایری را از منظر یک عکاس موردبررسی قرار می‌دهد و بابک رضایی علل و عوامل معضلات موسیقی ایران را بازگو کرده است. فرهاد توحیدی، سعید عقیقی، امیرمهدی ژوله و بابک تبرایی ویژگی‌های فیلمنامه‌نویسی گروهی و مشکلات آن در ایران مطرح کرده‌اند.

همچنین بخش چهره‌های شماره جدید دنیای قلم، به لوریس چکناوریان (آهنگساز و رهبر ارکستر) اختصاص یافته است؛ گفت‌وگویی با او در خصوص هنر، عشق و ایده و الهام هنری صورت گرفته است. علاوه بر پرداختن به زندگینامه او، افرادی مانند اهالی محله سی تیر (محل زندگی چکناوریان) درباره این هنرمند صحبت کرده‌اند.

ماهنامه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دنیای قلم از خردادماه 1393 به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی با رویکرد میان‌رشته‌ای فعالیت خود را آغاز کرده ‌است.

این ماهنامه هنرمندان، دانشجویان، جوانان و علاقه‌مندان به حوزه‌های فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد را مخاطب قرار می‌دهد. چهاردهمین شماره دنیای قلم با 96 صفحه رنگی، به قیمت 5000 تومان منتشر شده ‌است.

برای تهیه این نشریه می‌توانید به دکه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 66490578-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 323013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha