همشهری آنلاین: شماره بیست و دوم ماهنامه هنروتجربه در بهمن ۹۴ منتشر شد.

شماره بیست و دوم ماهنامه هنروتجربه منتشر شد

این ماهنامه که در سینماهای گروه هنروتجربه به صورت رایگان توزیع می‌شود، در ۱۵۱ صفحه منتشر شده است و به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، مصاحبه با کارگردان‌های این فیلم‌ها و گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

این شماره از ماهنامه با تصویری از فدریکو فلینی آغاز شده است.در ادامه علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مطلبی با عنوان «سینما، دیپلماسی و گردشگری» به فیلم «جزیره رنگین» پرداخته است و نقشی که این قبلی فیلم‌ها می‌توانند در صنعت گردشگری کشور داشته باشند.

به روال شماره‌های قبل گزارش‌هایی از جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در تهران و مشهد و اصفهان و همچنین جلسات آیین دیدار با عوامل فیلم ارائه شده‎است. ادامه گفت‌وگوی همایون خسروی دهکردی با خسرو سینایی کارگردان «جزیره رنگین» که بخش اول آن در شماره قبل ماهنامه چاپ شده بود، گلاره محمدی با سامان سالور کارگردان «آمین خواهیم گفت»، دو گفت‌وگوی بلند این شماره از ماهنامه هستند.

در صفحات ابتدایی این شماره از مجله درباره هر یازده فیلم بخش هنروتجربه در جشنواره مطالب کوتاهی نوشته شده است. هر فیلم دو صفحه را به خود اختصاص داده و در صفحه اول فهرست عوامل فیلم به همراه مهم‌ترین ویژگی‌های فیلم که باعث کنجکاوی شده و در صفحه دوم عکس یا پوستر فیلم قرار گرفته است. «سینمانیمکت و بالاخره سینما»، «نیم‌رخ‌ها در غیاب کارگردان»، «برداشت دوم از قضیه اول فیلم تئاتری‌ها»، «چهارشنبه کنجکاوی برانگیز»، «یک شهروند کاملا معمولی بخشی از سه‌گانه»، «گاهی حذف فیلمبردار»، «تمرین برای اجرا ترکیب تئاتر و سینما»، «این‌جا کسی نمی‌میرد وامدار مستاجر»، «سگ و دیوانه عاشق دست در جیب خود»، «قیچی از سری پرشور» و «ممیرو موفقیت‌های بین‌المللی» یازده تیتر برای یازده فیلم هنروتجربه در جشنواره سی و چهارم فجر هستند.

در ادامه نقدهایی درباره فیلم‌های در حال اکران گروه هنروتجربه منتشر شده‌است. در این شماره سحرعصرآزاد، علیرضا نراقی و امیررضا معتمدی نقدهایی بر «بهمن» نوشته‌اند. محمدتقی فهیم و کیوان امجدیان به «آمین خواهیم گفت» پرداخته‌اند و سحر عصرآزاد و محمدرضا مقدسیان بر «موقت»، عزیزالله حاجی مشهدی و ایلیا محمدی نیا بر«رقص خاک»، محمدرضا مقدسیان «من ناصر حجازی هستم» و «سایه روشن» و زهرا مشتاق بر «خواب تلخ» نقدهایی نوشته‌اند.

بخش فیلم کالت در این شماره از مجله دیده نمی‌شود اما بخش جدید سینمای تجربی در این شماره هم هست و این بار به سینمای مستند اختصاص یافته است. بخش معرفی کتاب هم به کتاب «مطالعات نشانه‌شناختی سینما» از السیسورو پوپ کتابی است که در این شماره توسط رامتین شهبازی معرفی شده است. گفت وگویی بلند با احمد طالبی‌نژاد درباره گروه سینمایی هنر و تجربه بخش دیگر این شماره از ماهنامه هنر و تجربه است.

کد خبر 324627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha