همشهری آنلاین: تازه‌ترین شماره‌ی دوماهنامه تخصصی کاربردی توسعه مهندسی بازار (سال نهم، شماره‌ی ۴۷، بهمن و اسفند ۱۳۹۴) منتشر شد.

چهل و هفتمین شماره توسعه مهندسی بازار منتشر شد

این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی) است.

  • سرمقاله

در اين شماره، خانم كارلا ناگل، مدير اجرايي و بنيانگذار انجمن كسب‌وكار و علم نوروماركتينگ، سرمقاله‌شان را با عنوان "روندهاي جديد در نوروماركتينگ" ارسال كردند.
كارلا ناگل، در همين دو صفحه با تعريفي ساده از نوروماركتينگ، از اقداماتش در مجمع جهاني نوروماركتينگ مي‌گويد. مطالعه‌ي اين سرمقاله بخوبي آشكار مي‌سازد كه در آينده‌ي نزديك به متخصصاني در اين حوزه نيازمنديم تا بتوانيم رونق كسب‌وكارها را تأمين كنيم. اين در حالي است كه ما در ايران، هنوز در سطوح دانشگاهي و مراكز علمي ، كمترين فعاليتي در اين باره به‌صورت منسجم نداريم.

  • فروش

گفت‌وگو با استیو مارتین: مربی جانی فروش
استیو مارتین (Steve W. Martine)، نوآور، و زبانشناس حوزه‌ی فروش، از برجستگان فروش دنیاست.
استیو مارتین با نگاهی متفاوت و از منظر زبانشناسی به "فروش" می‌نگرد و آن نحوه‌ی استفاده از زبان بین "فروشنده" و خریدار یا مشتری است. مارتین این نگاه و نگرش را در سازمانهایی بزرگ نظیر آی‌بی‌ام، اچ‌پی، برای پرورش فروشندگان آنها اجرا کرده و رونق درآمدزایی این سازمانها را مهیا کرده است.

  • نورولیدرشیپ

نورولیدرشیپ، رهبری دوستدار مغز

نورولیدرشیپ متمرکز بر مغز و متکی به ابزارهای نوین علم پزشکی و اعصاب پایه و بالینی، همچنان با روشهای کمّی، اطلاعات ثبت‌شده‌ی نوار مغزی را پردازش می‌کند. هدف از این مطالعات، کاهش خطاهای استنباط و افزایش روشهای دقیق برای ارتقای رهبری و بهره‌وری افزونتر کارکنان است. با این انگیزش، اثر حاضر تازه‌ترین دیدگاههای نورولیدرشیپ را در قالب 5 طبقه‌بندی اصلی به همراه برجسته‌ترین متفکران این حوزه‌ی مطالعاتی تشریح می‌کند. این دیدگاهها و متفکران آن عبارتند از:

1ـ تسلط مغز ـ ند هرمان
2ـ رهبری حمایت‌کننده ـ جرالد هوتر
3ـ مدل اسکارف ـ دیوید راک
4ـ مدل پاداش و تنبیه مغز ـ کریستین الگر
5ـ رویکرد مغزمحوری ـ سرینی واسان فیلی.

  • فروش

مدیر فروش شما اجتماعی است یا تفلون؟
آماتور است یا خودپسند؟
طبقه‌بندی جزو اصلی‌ترین وظایف مغز است. این فعالیت ـ طبقه‌بندی ـ به شما اجازه می‌دهد تا مدیران فروش خود را بهتر بشناسید.

  • کارآفرینی

گفت‌وگو با کاترین کاپیتا، مؤلف کتاب برندسازی تا رسیدن به اوج
کاترین کاپیتا، مؤلف کتاب ارزشمند "برندسازی تا رسیدن به اوج"، یک کارآفرین تمام عیار است.
خوشبختانه کتاب "برندسازی تا رسیدن به اوج" با ترجمه‌ی خلیل جعفرپیشه از سوی انتشارات بازاریابی به‌تازگی چاپ و منتشر شده است. تا خواندن آن کتاب، این مصاحبه را بخوانید که کاترین کاپیتا راههای ساده‌ای را برای کارآفرینان هوشمند معرفی می‌کند.

  • بازاریابی مُد

تأثیر توهم لاغری در صنعت مُد و لباس
"تصویر ذهنی"، و "ارزیابی شخص از خود"، گرانیگاه و مدارمحور "بازاریابی مد" در جهان کنونی است. پژوهشگران مد، متکی بر مشاهدات عینی، تجربه‌های فراوان، و تحقیقات متنوع و مکرر دریافتند که زنان دوست دارند خودشان را "لاغر" ارزیابی کنند، به علاوه، دوست دارند دیگران نیز آنها را "لاغر" ببینند، بی‌توجه به آنکه با "واقعیت" منطبق نیست.
درک همین تلقی و ارزیابی یعنی تصویر ذهنی زنان از خود در دنیای معاصر، رفتار طراحان و تولیدکنندگان صنایع مختلف بویژه پوشاک را تحت تأثیر جدّی خود قرار داده است.

  • تبلیغات

رازهای تبلیغات در گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی پابلیسیس
آژانس تبلیغاتی پابلیسیس با قدمتی قریب به یک قرن در فرانسه پس از جنگ جهانی دوم در زمان ژنرال دوگل آغاز به کار کرد و همچنان در زمره‌ی برترینهای تبلیغات جهانی است. این آژانس در سال 2015 میلادی، هشتمین آژانس تبلیغاتی برتر جهان از نظر درآمد بود.

  • 10 ایده‌ی برتر بازاریابی و تبلیغات

10 ایده‌ی برتر بازاریابی و تبلیغات قرار است جرقه‌های کوچک را برای مدیران به راه اندازد. ایده‌هایی نظیر تحویل خودرو به کسانی که خودرو آنها در راه مانده است برای رسیدن به مقصد، و یا تحویل قوطی خالی ماء‌الشعیر به جای بلیت قطار با این هدف که قوطی‌ها بازیافت شوند و از کثیف شدن خیابانها جلوگیری کرد و...

  • تبلیغات خلاق

تبلیغاتی از جنس پاکیزگی
شوینده‌ها در آستانه‌ی عید سال نو، چگونه می‌توانند فروش خود را افزایش دهند؟
یکی از راههای افزایش فروش، تبلیغات اثربخش است که شرکتهای بزرگ جهانی خود را معرفی می‌کنند.

  • رفتار مصرف‌کننده

کاهش مقاومت مصرف‌کنندگان در برابر محصولات تازه
مصرف‌کنندگان هم خواهان کالاها و محصولات جدیدند، و هم به محض نوآوری، در برابر محصول و کالای جدید مقاومت نشان می‌دهند. از دیگر سو، شرکتها می‌دانند برای افزایش رقابت‌پذیری باید "نوآوری" در کالا و محصول داشته باشند، و هم پس از نوآوری، با این دغدغه‌ی کشنده دست به گریبان خواهند شد که آیا مشتری این کالا یا محصول را می‌پسندد؟

  • برند

بازاریابی و برندسازی و دیگر هیچ
ساخت برند را می‌توان از مدیران اجرایی شرکتهای موفق جهانی آموخت. معاون اجرایی نستله در آسیا، ناندو ناندکیشور یکی از این مدیران جهانی است با کارنامه‌ای درخشان.
ناندو ناندکیشور در این گفت‌وگو با ساده‌ترین مثالها از شیوه‌های نو و بدیع در ساخت برند می‌گوید، از روشهای بازاریابی می‌گوید، از تکنیک داستان‌سرایی درباره‌ی محصولات و برند می‌گوید تا مصرف‌کنندگان را به وجد آورد، وی از مدیران می‌خواهد از پشت میز بلند شوند و وارد بازار شوند.

  • مدیریت

شفافیت، لازمه‌ی روح حاکم بر سازمان‌های چابک
شفافیت فراتر از ارزش اخلاقی، کارکردهای اساسی دارد که سازمانها می‌توانند در پرتو آن به موفقیتهای بیشتری دست یابند. کافی است مدیران اعم از مدیران سازمانی و رهبران دولتها بدانند زمانه تغییر کرده و انسان امروزی با حضور رسانه‌های متعدد و متنوع از پنهانکاری و مخفی‌کاری به ستوه آمده است. "شفافیت" در این اثر به راهکارهایی پرداخته که سازمانها می‌توانند با اجرایی کردن آن، فضایی دلپذیر برای کارکنان به‌منظور فعالیتهای بالنده مهیا سازند که هم مدیران، و هم کارکنان با فراغ بال و در کنار هم بدون حصارهای آهنین سلسله مراتب، پویایی کسب‌وکارها را تداوم می‌بخشند.

  • گفتگو

1- گفت‌وگو با استيو مارتين، مربي جهاني فروش، و متخصص زبانشناسي فروش

2ـ گفت‌وگو با كاترين كاپيتا، مؤلف كتاب ارزشمند "برندسازي تا رسيدن به اوج"

3ـ گفت‌وگو با ناندو ناندكيشور، معاون اجرايي نستله در آسيا

4ـ گفت‌وگو با نير ايال، نويسنده و كارآفرين امريكايي

5ـ و 6- رازهاي تبليغات در گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي پابليسيس (موريس لِوي، مديرعامل، و نيك كلوشي، عضو هيأت مديره)گفت‌وگو با نیر ایال (Nir Eyal)، کارآفرین و نویسنده‌ی امریکایی، چگونه محصولاتی تولید کنیم که مشتریان به آن عادت کنند

  • پرسشنامه

برای مدیریت در سال 1395 آماده‌اید؟
پرسشنامه‌ی 11 سؤالی قرار است شما را ارزیابی کند که آیا برای مدیریت در سال 1395 آماده‌اید؟
کافی است خلوت کنید و بدون رودربایستی با خودتان، این پرسشها را پاسخ دهید. نمره‌گذاری ساده‌ای نیز پیش رویتان است تا بدانید که چه اندازه واجد مهارتهای مدیریت هستید و چه اندازه ضروری است که آن را تقویت کنید.

  • در سال جدید چگونه اَبَرمدیر شویم؟

ابرمدیران واژه‌ای است برای مدیرانی که علاقه‌مندند در فعالیتهای کسب‌وکاری یک سروگردن از مدیران برجسته، بالاتر باشند. مؤلفه‌ها و ویژگیهای "ابرمدیران" را بخوانید.

  • مذاکره (موردکاوی)

مذاکره با اتریشی‌ها
اتریش بویژه شهر وین در مذاکرات انرژی هسته‌ای ایران، جایگاه ویژه‌ای یافت.
طبیعی است روابط و مناسبات بازرگانان تحت تأثیر این جایگاه می‌تواند در آینده گسترده‌تر شود. برای تقویت ارتباطات تجاری بهتر است بازرگانان ایرانی چه مسائلی را در هنگام مذاکره با همتای اتریشی خود رعایت کنند؟ پاسخ این پرسش را در مقاله‌ی مذاکره با اتریشی‌ها بخوانید.

 

  • بسته‌بندی

نقش اندازه‌ی بسته‌بندی در ارزیابی مصرف‌کنندگان از کیفیت کالا
کدام کالا گرانتر یا ارزانتر از بقیه‌ی کالاهاست؟ چه کالاهایی می‌توانند ارزش بالاتری برای خود بیافرینند؟ چگونه می‌توان مشتری را به گونه‌ای برانگیخت که با طیب خاطر، برای کالایی ارزش بیشتری قائل شود و دست به جیب شود؟
این اثر "ارزیابی" و "تلقی" و "برداشت" مشتریان و مصرف‌کنندگان را از بسته‌بندیهای بزرگ و کوچک معرفی می‌کند که تا چه حد بر روی قیمت کالا تأثیرگذارند.

 

  • منابع انسانی

دنیل گلمن: فرمول استخدام کارکنان برتر = هوش اجتماعی + مدیریت منابع انسانی
"هوش هیجانی" و "دنیل گلمن" دو واژه‌ی همسان و به هم پیوسته‌اند. دنیل گلمن، روانشناس زبده‌ی امریکایی توانست نظریه‌ی "هوش" یا بهره‌ی هوشی را که سالیان دراز مورد استفاده بود، تغییر داده و آن را به زندگی اجتماعی و حرفه‌ای و عادی بیاورد و با "هوش هیجانی" نامگذاری کند.
حاصل دیدگاههای گلمن را برای استخدام کارکنان برتر می‌توانید در این فیلم کمتر از 15 دقیقه‌ای ببینید که دنیل گلمن تشریح می‌کند. این فیلم به زبان انگلیسی است و از سوی TMBA با زیرنویس فارسی ترجمه و تکثیر شده و قابل خریداری است.

  • کتابفروشی بازاریابی

تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنید يا با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 325413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha